Trening

Hst21Smr23

Betatt av forumet
Jeg prøver å fortsette å trene som før, men lytter selvsagt til kroppen. De to øktene jeg har hatt denne uken har ikke vært noe bra. Føler ikke kroppen har noe energi å gi på mølla, romaskin eller sykkel :hungover: Håper det blir bedre snart!
Hvordan trener dere? Og hvordan kjennes det så langt? :cool05

Jeg prøver å fortsette å trene som før, men lytter selvsagt til kroppen. De to øktene jeg har hatt denne uken har ikke vært noe bra. Føler ikke kroppen har noe energi å gi på mølla, romaskin eller sykkel :hungover: Håper det blir bedre snart!
Hvordan trener dere? Og hvordan kjennes det så langt? :cool05
Jeg har hatt færre treningsøkter de siste ukene nå, og merker at jeg ikke har like mye å gi. Blir fortere andpusten og kroppen streiker litt etter 45 min. Er vanligvis mye på step og mølla, men tenker å prøve å trene mer styrke og spinning slik at jeg selv kan styre motstanden

Jeg har hatt færre treningsøkter de siste ukene nå, og merker at jeg ikke har like mye å gi. Blir fortere andpusten og kroppen streiker litt etter 45 min. Er vanligvis mye på step og mølla, men tenker å prøve å trene mer styrke og spinning slik at jeg selv kan styre motstanden
Da er vi litt i samme båt! Hvor langt er du på vei? Jeg er bare 5+2, så jeg håper energien tar seg litt opp nå etterhvert :happy:

Da er vi litt i samme båt! Hvor langt er du på vei? Jeg er bare 5+2, så jeg håper energien tar seg litt opp nå etterhvert :happy:
Jeg er 4+6 og håper også energinivået tar seg opp! Men jeg er litt forberedt på at det blir mye lett spinning, lett styrke, gåturer og kanskje yoga etterhvert :)

Kjenner meg igjen! Føles ut som kondisen er totalt vrak :p Tror det blir litt roligere treningsformer fremover, kombinert med litt styrke.

Hei:)

Noen som har erfaring eller kjenner til hvordan det går å trene ashtanga yoga i første trimester?
Leser at det er litt forskjellige meninger rundt dette på nett…

Spinning er helt supert når man er preggis synes jeg. Det holdt jeg på med til uke 34, var helt topp. Ble så plaget med kynnere at jeg måtte stoppe tilslutt. Men løping og step måtte jeg stoppe med i uke 19, ble vondt å hoppe og løpe. Så etterhvert ble det bare spinning som kondistrening og ganske normal styrke trening. Håper jeg holde ut like lenge om ikke lengre med treningen denne gang å :cool:

Spinning er helt supert når man er preggis synes jeg. Det holdt jeg på med til uke 34, var helt topp. Ble så plaget med kynnere at jeg måtte stoppe tilslutt. Men løping og step måtte jeg stoppe med i uke 19, ble vondt å hoppe og løpe. Så etterhvert ble det bare spinning som kondistrening og ganske normal styrke trening. Håper jeg holde ut like lenge om ikke lengre med treningen denne gang å :cool:
Det hørtes jo supert ut, håper jeg også klarer å holde det gående like lenge :)

Har vært sliten, men satser på å fortsette trening som vanlig snart. Litt roligere blir det nok :dance008

Jeg vet av erfaring at jeg ikke skal ha høye ambisjoner om trening i første trimester, jeg blir så kvalm, svimmel og utslitt (beste beskrivelsen er "fyllesyk"), så jeg har et mål om å gå en tur hver dag.
Men etterpå har jeg tenkt å melde meg på gravidtrening (styrke, bevegelighet) med fysio to ganger i uka, kanskje svømme litt, og litt yoga hjemme.

Ugh, jeg burde vel begynne gå litt mer igjen :p

Prøvde meg på en kondisjons-gruppetime, og hjelpes! :happy090 Det var blytungt og ikke så greit! Tror jeg må legge høyintensiv trening på hylla...

Prøvde meg på en kondisjons-gruppetime, og hjelpes! :happy090 Det var blytungt og ikke så greit! Tror jeg må legge høyintensiv trening på hylla...
Samme her! Jeg går fortsatt på step og jeg føler meg som en pensjonist som har røyket hele livet :dead: Jeg trente styrke i går og det var langt mer behagelig:happy119

Jeg fortsetter med å trene styrke, men skipper benkpress, knebøy. Tar heller å går i oppoverbakke fort på tredemøllen istede. Men ellers alt det andre innen for styrketrening :happy:

Hei! Jeg er glad i å trene, men blødde endel i starten (muligens hematom) og nå er jeg redd for at det starter igjen/gjør noe galt hvis jeg prøver meg på mer enn gåturer. Noen som har erfaring med dette?:confused005

Ikke direkte trening, men håper jeg kan gi de av dere som føler dere ikke får trent godt nok god samvittighet.. Jeg blir anpusten av å gå opp en trapp, så det er min trening om dagene:confused005:laughing002 Helt greit å justere forventningene litt når kroppen gir beskjed om at det trengs ♡

Hei! Jeg er glad i å trene, men blødde endel i starten (muligens hematom) og nå er jeg redd for at det starter igjen/gjør noe galt hvis jeg prøver meg på mer enn gåturer. Noen som har erfaring med dette?:confused005

Spørs jo litt hva slags trening da? Jogging på hardt underlag kan kanskje trigge litt spotting, så bedre på mykt underlag (evt sykle, svømme, roing?). Styrke så kan man kanskje unngå de øvelsene der man øker buktrykket mye (typ knebøy og sånn). Er jo ikke farlig å trene på et nivå man er vandt med (selv om man har blødd litt), men det kan gi litt spotting pga skjøre blodkar og det er jo skremmende og en psykisk påkjenning...

Ikke direkte trening, men håper jeg kan gi de av dere som føler dere ikke får trent godt nok god samvittighet.. Jeg blir anpusten av å gå opp en trapp, så det er min trening om dagene:confused005:laughing002 Helt greit å justere forventningene litt når kroppen gir beskjed om at det trengs ♡

Haha, du er ikke alene. Men med toåring som elsker å være ute, blir det litt "trening" hver dag likevel, særlig nå som det er snø :)

Back
Topp