Trening

Lanterne

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Aprillykke 2017
❤️Mailykke 2022❤️
Noen som trener her inne? Kanskje vi kunne hatt en motivasjonstråd for å fortsette med aktiv livsstil så lenge helsen holder?

Jeg trener styrke minst 2 ganger i uken og prøver å få til tur eller jogg i tillegg. Merker allerede nå at jeg blir fryktelig anpusten av den miste ting. Trodde ikke at jeg skulle få dårligere kondis før uke 6 når vi deler blodomløp med fosteret, men her har jeg tydeligvis gått rett hvalrosspust:joyful:

Jeg jogger til vanlig, og av og til litt styrketrening. men nå! Krise!! Hehe.. nå blir det raske turer istedenfor. Jogge når man er kvalm og har ømme pupper er helt uholdbart. Men regner med det går over, så ønsker å fortsette den gode trenden..

Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken. Men me en gang jeg fant ut at jeg var gravid så ble jeg stressa og har ikke turt… er livredd for å miste! Min forrige graviditet så gikk jeg bare tur de første 12 ukene og trente lett styrke hvis jeg følte at jeg hadde overskudd. Og etter det trente jeg mer «som normalt». Vet at alle sier at trening og spontanabort ikke har noe sammenheng, men jeg føler på det.. Håper formen holder seg bra dette svangerskapet slik at vi kan være aktive og motivere hverandre! :-)

Jeg jobber som personlig trener og har en aktiv hverdag med styrke og crossfit 3-5 ganger i uken. Jeg fortsetter å trene som normalt, men at jeg tilpasser øvelser hvis jeg føler noe er ubehagelig :p enn så lenge er jeg trøtt og har høy puls, så crossfit blir det litt roligere tempo enn vanlig :p føler meg nesten utrent med så høy puls hele tiden :hilarious:

Bra idè med treningstård! Jeg elsker å trene, men enn så lenge føler jeg ikke for å løpe. Vonde pupper og mye verking i livmoren, pluss generelt "lett i hodet", høy puls og andpusten. Dette er også første gang jeg er gravid, etter 2,5 års prøving og IVF. Så jeg ser spøkelser på høylys dag når det gjelder å miste. Er 4+3 i dadg.

Men! Jeg har en sinnsyk treningslyst når det gjelder innetrening på studio. Det er merkelig, for det har jeg ikke hatt på lenge. Jeg bor i Lofoten og holder på med topptur, surf, langløp etc. Ute-trening er desidert mest motiverende for meg, denne naturen er jo helt rå.

Min trening nå består altså av styrke med lettere vekter enn vanlig, pluss at jeg går lang tur i skog og ulendt terreng med hunden vår.

Del gjerne tips på treningsprogram og øvelser og slikt hvis dere har :)

Så gøy at det er mange her som trener styrke! Jeg har googlet for harde livet for å finne ut av hva man kan gjøre og hva man bør unngå som gravid, men de eneste anbefalingene jeg finner handler om når man har stor mage og bør unngå bukpress. Dette er vel ikke så aktuelt i begynnelsen av første trimester?

Skal trene i morgen, og da står det blant annet knebøy, hip thrust, nedtrekk og kanskje noe biceps på planen. Knebøy, hip thrust og nedtrekk er faste øvelser, men knebøyen veksles med beinpress annenhver gang.

Noen andre her som har noe de alltid trener?

Så gøy at det er mange her som trener styrke! Jeg har googlet for harde livet for å finne ut av hva man kan gjøre og hva man bør unngå som gravid, men de eneste anbefalingene jeg finner handler om når man har stor mage og bør unngå bukpress. Dette er vel ikke så aktuelt i begynnelsen av første trimester?

Skal trene i morgen, og da står det blant annet knebøy, hip thrust, nedtrekk og kanskje noe biceps på planen. Knebøy, hip thrust og nedtrekk er faste øvelser, men knebøyen veksles med beinpress annenhver gang.

Noen andre her som har noe de alltid trener?
I bunn og grunn kan du trene som «normalt» frem til du føler noe selv er ubehagelig. Det er noen teorier om øvelser som utfordrer bekkenets posisjon ikke bør gjøres (utfall for eksempel) men det kommer veldig an på om man har trent før eller ikke. Alle de øvelsene du skrev opp er jo helt topp :D men hipthrusten må du bare flytte vekten litt mer ned på lårene hvis du vanligvis bruker stang :)

jeg trener som regel knebøy, markløft, skulderpressvariant og kabelroing fast, så varierer jeg rundt på andre øvelser i tillegg :)

Gøy tråd, jeg slenger meg med! Jeg løper vanligvis 2-3 ganger i uka samt styrke to ganger. Enn så lenge hindrer kvalme og oppkast meg i å trene som før, men får til en løpeøkt (med flere oppkast-pauser..) og 1-2 rolige styrkeøkter. Har god erfaring fra tidligere med trening i svangerskap, og at det holder de verste plagene unna :)

Har ikke trenet ordentlig på sikkert 1,5-2 år. Går litt tur, men ikke noe jeg trenger som trening.

Meldte meg faktisk inn på treningssenter bare 14 dager før innsett. Usikker på hvor mye jeg burde trene nå som jeg ruger og kroppen rett og slett er dårlig vant til trening. Litt ellipsemaskin og noen styrketreningsapparater må vel være innafor?
Dessuten er det heldigvis svømmehall tilknyttet treningssenteret. DET vil jo være fint etterhvert.

Har ikke trenet ordentlig på sikkert 1,5-2 år. Går litt tur, men ikke noe jeg trenger som trening.

Meldte meg faktisk inn på treningssenter bare 14 dager før innsett. Usikker på hvor mye jeg burde trene nå som jeg ruger og kroppen rett og slett er dårlig vant til trening. Litt ellipsemaskin og noen styrketreningsapparater må vel være innafor?
Dessuten er det heldigvis svømmehall tilknyttet treningssenteret. DET vil jo være fint etterhvert.
Hvis du har trent før, så skal det ikke være noe i veien for å trene deg opp igjen, selv om du ruger :) lett styrke til å begynne med, så kjenner du jo etter hvordan det føles :)

Bare innom for å si i fra at jeg trener nå, as we speak:D Første gang på 4 uker, så kjenner det var tungt å begynne igjen:joyful::dead:

Jeg har ikke klart mer enn to små gåturer de siste ukene pga kvalmen. Gleder meg stort til å komme i gang med litt mer aktivitet igjen så snart formen tillater det :happy093

Jeg er veldig kvalm og kaster opp hele tiden derfor treningen må nok vente :hungover: dagene mine handler om hva som er lettest å kaste opp. Smoothie eller et tørr brødskive :arghh::arghh: jeg hater kvalmen :banghead::banghead:

Back
Topp