Trening

Mymelen

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Jeg har ikke trent (løpt) etter at jeg fikk positiv test. Frister veldig med en løpetur. Det skal gå bra det, eller bør man vente litt?

er ikke en ‘super trener’ og har ikke trent aktivt på en stund, men mer sporadiske løpeturer..

trener dere?

Jeg har ikke trent (løpt) etter at jeg fikk positiv test. Frister veldig med en løpetur. Det skal gå bra det, eller bør man vente litt?

er ikke en ‘super trener’ og har ikke trent aktivt på en stund, men mer sporadiske løpeturer..

trener dere?
Jeg ELSKER å trene, men har ikke trent på leeeeenge:oops: skylder på korona som fikk meg ut av de gode rutinene. Jeg er nemlig helt avhengig av gode, stabile rutiner for å holde det i gang. Har kjøpt en "The core guide" av Hamnah Bower som jeg har tenkt å holde på med nå i graviditeten for å få kontroll på kjernemuskler:)

Ellers, hvis du er vant med å løpe, så skal det ikke være noe problem å fortsette. Hadde tatt det rolig og kjent etter at ikke det gjør vondt for deg. Type ligamentsmerter osv. Er ingen løper men har trent agility med hunden min, og da må man sprinte litt av og til. Fikk litt vondt i lysken et par ganger og kjente jeg måtte roe ned et hakk og heller øve på avstandskommandering:)

Trente før vi startet å prøve. Vet at man trygt kan trene som før men klarte ikke helt, og kjenner at jeg vil vente til etter 12 uker før jeg starter igjen :)

Jeg var en del på gravidtrening sist og syns det var fint. Ikke like intensivt som løping kanskje, men kjentes bra å bevege kroppen! Men skjønner godt at du vil være forsiktig og dropper jogging en stund

Jeg har løpt to rolige turer etter att jeg fikk positiv test. Får tru det går fint. Har ikke presset meg på noen måter. Jeg er VELDIG glad i å løpe :happy093

Jeg har løpt to rolige turer etter att jeg fikk positiv test. Får tru det går fint. Har ikke presset meg på noen måter. Jeg er VELDIG glad i å løpe :happy093
Men da har du vært ganske aktiv før du ble gravid å? Tror jeg skal prøve meg på en forsiktig løpetur i morgen, MÅ være aktiv denne graviditeten. Det hjelper så mye på vondter (og kg) man vet kan komme.
Det bør jo gå bra..

Jeg skal kjøre styrketrening, hjalp meg veldig mye med nr2. Med nr 1 hadde jeg kjempevondt i korsryggen. Kunde ikke stå eller gå lenger stunder i andre/tredje trimester. Men nr to hadde jeg ikke noe vondt i det hele tatt.

Jeg tok en løpetur med hunden! Ikke langt og ikke fort, men det er så deilig etterpå. Ingen vondter :smiley-angelic003

Jeg skal kjøre styrketrening, hjalp meg veldig mye med nr2. Med nr 1 hadde jeg kjempevondt i korsryggen. Kunde ikke stå eller gå lenger stunder i andre/tredje trimester. Men nr to hadde jeg ikke noe vondt i det hele tatt.
Har du utstyr hjemme, eller er du på studio?

Har vært glad i hot yoga (trener på sats) og ble litt trist når jeg fant ut i går at det frarådes spesielt under første trimester. Noen som vet om feks hot yoga release (som er en roligere type enn vinyasa) er innafor?

Ellers tror jeg at jeg kommer til å bli flinkere til å gå turer, i tillegg foretrekker jeg ellipsemaskin over løping som jeg tror også kan være fint fremover.

Har vært glad i hot yoga (trener på sats) og ble litt trist når jeg fant ut i går at det frarådes spesielt under første trimester. Noen som vet om feks hot yoga release (som er en roligere type enn vinyasa) er innafor?

Ellers tror jeg at jeg kommer til å bli flinkere til å gå turer, i tillegg foretrekker jeg ellipsemaskin over løping som jeg tror også kan være fint fremover.
Hmm, aldri hørt om, men kunne du spurt de kanskje?

Har du utstyr hjemme, eller er du på studio?

Kjøpte en del vekter nå under corona, men har ikke bestemt om det blir på studio eller hjemme, eller en blanding. Sist hadde jeg en online PT spesialisert på gravidtrening i noen uker for å komma i gang og få tips og hjelp.

Wow, det er super bra!! :woot:
Ble lav intensitet altså :P Jeg trener egentlig 4 ganger i uka (og to av dagene med doble økter), tror jeg skal holde meg til 3 ganger i uka nå, med maks puls på 145-150. Tørr ikke å ta noen sjanser med makspuls og intervaller :P

Jeg trooor hot yoga frarådes pga høy tempratur først og fremst, men det kan de sikkert svare på der de tilbyr det :)

Hmm, aldri hørt om, men kunne du spurt de kanskje?

Jeg gikk ukentlig på hot yoga forrige gang jeg var gravid. Hadde et opphold når jeg var kvalm tror jeg ( ca uke 8-12). Instruktøren så til meg da hun så at jeg var gravid at jeg måtte passe på og at det ikke var anbefalt, men sålenge jeg følte det gikk bra så kunne jeg fortsette. Jeg fortsatte å gå nesten ukentlig en stund til, men ble jo verre å være med på mange av øvelsene etterhvert som magen ble veldig stor:joyful:
Tror det bare er pga varmen det ikke anbefales. Jeg tenkte at det er jo mange som gravide i land med sånn varme, så kan jo ikke være farlig så lenge man passer på å drikke nok og ikke ta seg for hardt ut:)

Men da har du vært ganske aktiv før du ble gravid å? Tror jeg skal prøve meg på en forsiktig løpetur i morgen, MÅ være aktiv denne graviditeten. Det hjelper så mye på vondter (og kg) man vet kan komme.
Det bør jo gå bra..

ja det har jeg jo. Begynte å løpe ofte etter forrige svangerskap. Hatet å løpe, men nå elsker jeg det

Back
Topp