Trening

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Jeg slet med bekkenløsning fra uke 6 forrige svangerskap, og er selvfølgelig redd for å få dette igjen, noe jeg helt sikkert får, men vil prøve å utsette det så mye som mulig.

er det noen som vet om noe vra hjemmetrening som kan styrke muskulaturen rundt bekkenet? Evt trening for hele kroppen, men må være hjemmetrening :)

Jeg har fått diverse hip thrust lignende øvelser fra fysioterapauten min. Ellers anbefaler jeg å finne en god fysio du kan gå til jevnlig. Jeg fikk det fra uke 12 sist og måtte ut med svangerskapspenger fra uke 18. Kjenner det godt i bekkenet nå når jeg bøyer meg, så jeg prøver å bruke bekkenbelte litt forebyggende.

Kan også anbefale å gå til en fysioterapeut som jobber med gravide Da får du øvelser spesielt tilpasset deg også

Kommer til å ta kontakt med fysio om jeg faktisk blir plaga, sist kunne de ikke hjelpe meg, og da var jeg i kontakt med de før uke 12, så fikk ikke noe hjelp da, men gikk til kiropraktor i stede

Jeg slet med bekkenløsning fra uke 6 forrige svangerskap, og er selvfølgelig redd for å få dette igjen, noe jeg helt sikkert får, men vil prøve å utsette det så mye som mulig.

er det noen som vet om noe vra hjemmetrening som kan styrke muskulaturen rundt bekkenet? Evt trening for hele kroppen, men må være hjemmetrening :)
Lurer på hvordan det kjennes ut så tidlig? Er første gang jeg er gravid, og lurer på hvordan man kjenner at det er bekkenløsning og ikke vondt i nedre rygg?❤

Lurer på hvordan det kjennes ut så tidlig? Er første gang jeg er gravid, og lurer på hvordan man kjenner at det er bekkenløsning og ikke vondt i nedre rygg?❤
Jeg tror ikke jeg er den riktige til å svare på dette :/
Jeg trodde vel sikkert selv at det bare var ryggsmerter, i og med at vi nettopp hadde føyttet, og heg hadde både pakka, bært tungt og krabba på alle 4 for å vaske ut.
men mine bekkensmerter sitter ut mot sidene på nedre rygg, samt at jeg også hadde strålinger ned i beinene. Slet veldig med å gå. Bekkenløsningen hadde jeg i nesten 1 år etter fødsel, spessielt ved lange gåturer :)
Var å sykmeldt fra uke 6 og ut svangerskapet med unntak av mai måned (4 uker) :)

For min del kjennes det ut som musklene over rumpa "hekter seg opp", særlig på den ene siden. Jeg var også noen turer til fysioterapeut etter forrige graviditet, og fikk beskjed om å kjøpe en treningsball. Så viste han meg fem øvelser jeg kunne ta med ballen. De fungerer veldig greit for å løse opp leddet!

I tillegg kjenner jeg en del smerter på innsiden av lårene når jeg har gått en stund, og iblant stikker det litt i symfysen, som er leddet foran på bekkenet. Smertene er sikkert ulike fra person til person, men nå har du iallfall noen erfaringer! :)

Back
Topp