Trening

Skimamma

Blir kjent med forumet
Hei,

Trener dere i svangerskapet eller trener dere ikke ?

Hvis ja, hva trener du?

Hvis nei, hvorfor ikke ?

Jeg prøver å få trent styrke 2 ganger i uke og 2 turer ute i skogen i uken.
 
Hei!

Blir dårlig med trening pga full jobb. Har ikke tid, når man er på jobb fra 4 om morgenen og hjemme kl 8 på kvelden, er det liksom ikke så mye tid igjen.
 
Går tur med hunden hver dag, alt fra 30 minutter til 2 timer. Har lenge tenkt å begynne med regelmessig styrketrening igjen, trente nesten hver dag før den kommende storesøsteren kom til verden. Men med jobb, oppussing, hund og jentungen på 13 mnd så har det vært knapt med tid. Nå er heldigvis huset ferdig, så satser på å trene styrke ett par ganger i uka :happy:
 
Prøver å trene styrke/kondisjon på treningssenter ca 3 ganger i uken, men er ikke alltid overskuddet er der. Men har en svært aktiv hund som må på god tur/bli aktivisert hver dag, så blir 1-2 timers tur med henne hver dag, og ofte lenger i helgene.
 
Trener ikke. Har vært dårlig med trening etter jeg sluttet med håndball da jeg ventet nr 3. Hverdagen med 3 barn har vært rimelig travel, da jeg jobber 100% og med 3 barn som skal følges opp. Vil det si 0 egentid før etter kl 21-22. Nå kan jeg unnskylde meg med at jeg har et risikosvangerskap. Har vært 100% sykemeldt siden uke 12 og skal ikke belaste kroppen mer enn nødvendig. Blødde i tillegg fra uke 7-15, så har dessverre blitt mye sofasliting. Men er ikke mulighet for å ta det med ro når barna er hjemme.
 
Trening var det slutt med etter jeg fikk barn. Dessverre.
 
Trener alt fra fire til fem dager i uka.
Trena mye før alle svangerskapene mine å d er en del av livs stilen min.
Mandager er d step dance 1 time.
Tirsdag er d JinYoga
Torsdag eller fredag er det 1 1/2 times tur ute.
Lørdag hender jeg går på step move som er en enkel step time med enkel styrke trening. Gjør jeg ikke d så trener jeg ofte styrke på søndager :)
 
Dårlig på å trene før svangerskapet, ikke blitt endring underveis. Blitt mest korte turer i byggefeltet, som har avtatt litt etterhvert som kulden har kommet. Gikk litt fjellturer før, men ikke hatt den type energi i svangerskapet til å fortsette.
 
Ikke trent på mange år.. Prøver å nå 10 000 skritt hver dag.. Det når jeg i ukene, men ikke i helgene. Hektisk med jobb og barn
 
Har ikke fått trent siden uke 8 tror jeg det blir. Fikk bekken/ligament/voksesmerter da. Så kom kvalmen, så kom bekkenløsning som bandt meg til sengen. Føler meg mye bedre nå 20+5, håper å få begynt med styrketrening igjen om ikke lenge. Må bare bli kvitt virusinfeksjonen i lungene først :banghead:
 
Blitt bedre på å trene nå som gravid enn før.
"må" trene for å holde bekken og rygg i sjakk.
Yoga, pulsstep og sirkeltrening (tilrettelagt for gravide/bekkensnilt)

I tillegg til turer til fots eller på sykkel (ikke så mye nå lengre og mulig turinga må roes enda mer ned snart også med et stadig kranglete bekken).

Hjelper med sykemelding, har liksom litt bedre tid da :bag:
 
Går tur med bikkja hver dag, yoga en gang i uka også prøver jeg å trene styrke 1-2 g i uka :)
 
Trener ikke. Trente mye styrke før lillesnupp ble født, men som småvarnsmor med ekstremt lite søvn skled rutinene ut. Vi gikk en del tur og var mye aktive sammen med henne, så jeg holdt meg sånn tålig i form likevel. Nå har jeg kraftige kynnere bare jeg går opp trappa, så nå blir det minimalt med aktivitet.
 
Back
Topp