Trening

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Er det noen her som trener i svangerskapet, eller vet hvordan der er anbefalt å trene? :) Forrige svangerskapet svømte jeg 2-3 ganger i uka, men vil variere litt denne gangen siden jeg ikke har noen å svømme med her :) Er ikke så veldig fysisk aktiv annet enn å gå til universitetet, barnehage og butikken:rolleyes:
 
Er det noen her som trener i svangerskapet, eller vet hvordan der er anbefalt å trene? :) Forrige svangerskapet svømte jeg 2-3 ganger i uka, men vil variere litt denne gangen siden jeg ikke har noen å svømme med her :) Er ikke så veldig fysisk aktiv annet enn å gå til universitetet, barnehage og butikken:rolleyes:
Jeg er ikke så glad i å trene generelt :hilarious:
Men jeg driver egen stall, og rir endel hester også elsker jeg å gå på fjellet. Så kommer til å prøve å holde meg igang så lenge som mulig denne gangen også:angelic:
 
Jeg er ikke så glad i å trene generelt :hilarious:
Men jeg driver egen stall, og rir endel hester også elsker jeg å gå på fjellet. Så kommer til å prøve å holde meg igang så lenge som mulig denne gangen også:angelic:
Heldig! Ridde mye før da jeg var yngre, men en dag var det aldri tilgang på hester lengre og nå vet jeg ikke om jeg klarer å sale opp en hest engang:hilarious: Ridning er jo faktisk veldig god trening, husker jeg fra den tiden. Ofte støl i rumpe og ben etter en lang tur :hilarious:
 
Heldig! Ridde mye før da jeg var yngre, men en dag var det aldri tilgang på hester lengre og nå vet jeg ikke om jeg klarer å sale opp en hest engang:hilarious: Ridning er jo faktisk veldig god trening, husker jeg fra den tiden. Ofte støl i rumpe og ben etter en lang tur :hilarious:

Ja, ridning er veldig godt for grunnmusklaturen. Og holdning. Men det begrenser seg litt når magen blir stor
 
Jeg trener 3 ganger i uken, minst. Løper og CrossFit. Tenker å fortsette med det så lenge som mulig og bare tilpasser underveis:D
Føler meg så mye bedre etter en økt og vil helst ikke gå opp 30kg igjen som jeg gjorde sist svangerskap:inpain: Hat og få bort igjen:hilarious:
 
Ja, ridning er veldig godt for grunnmusklaturen. Og holdning. Men det begrenser seg litt når magen blir stor
Ja er jo litt skummelt med eventuelle fall også senere ut i svangerskapet eller? :)
 
Jeg trener 3 ganger i uken, minst. Løper og CrossFit. Tenker å fortsette med det så lenge som mulig og bare tilpasser underveis:D
Føler meg så mye bedre etter en økt og vil helst ikke gå opp 30kg igjen som jeg gjorde sist svangerskap:inpain: Hat og få bort igjen:hilarious:
Så flink! Hadde håpt å kommet i en treningsrutine før svangerskap, men klager jo ikke på at jeg ble gravid før treningsrutine:p Nå vil jeg bare finne noe å gjøre som ikke blir for hardt. Håper å ikke gå opp alt for mye dette svangerskapet da jeg har 15kg + for mye allerede:hilarious:
 
Så flink! Hadde håpt å kommet i en treningsrutine før svangerskap, men klager jo ikke på at jeg ble gravid før treningsrutine:p Nå vil jeg bare finne noe å gjøre som ikke blir for hardt. Håper å ikke gå opp alt for mye dette svangerskapet da jeg har 15kg + for mye allerede:hilarious:


Har du tilgang på treningssenter? Crosstrainer er gull og sliter ikke på knær eller bekken. Ellers finnes det veldig mange bra bloggere som legger ut hjemmeøkter :)
 
Har du tilgang på treningssenter? Crosstrainer er gull og sliter ikke på knær eller bekken. Ellers finnes det veldig mange bra bloggere som legger ut hjemmeøkter :)
Jeg har medlemskap i eg treningssenter i nærheten, men har vell vært et støttemedlem en stund nå :p Vurderer ett par timer med en pt for å få satt opp et treningsprogram til meg, men må se om økonomien strekker til det i nærmeste fremtid med jul og bursdager rett fremover:cool:
 
Svømming er jo veldig bra, det kanskje jeg skulle testa! :happy: Er medlem på treningssenter, men jeg er vel ikke den som løper ned døra dems! Men vi er mye ute i skog og mark, og sykler veldig mye..
 
Jeg kommer rett fra fotballtrening nå, merker jeg blir fortere sliten, og at det murrer en del. Vet ikke hvor lenge det er innafor med slike aktiviteter?
 
Jeg kommer rett fra fotballtrening nå, merker jeg blir fortere sliten, og at det murrer en del. Vet ikke hvor lenge det er innafor med slike aktiviteter?

Man har jo sett disse norske håndballdamene våre spille med kul på magen. Tipper det går bra en god stund!
 
Jeg kommer rett fra fotballtrening nå, merker jeg blir fortere sliten, og at det murrer en del. Vet ikke hvor lenge det er innafor med slike aktiviteter?


Bare å trene til kroppen eventuelt sier man må gjøre noe annet:)
Jeg kommer fra CrossFit trening nå, er jo så digg! :smiley-bounce016
 
Har selv trent lite i det siste pga diverse ting. Men nå er jeg i gang igjen og gjør alt jeg føler kroppen tåler.
 
Ja er jo litt skummelt med eventuelle fall også senere ut i svangerskapet eller? :)
i mitt første svangerskap red jeg frem til 2 dager før tuppa ble født, i det andre så sendte jeg vekk hesten for avlstjeneste, så da ble det ikke så mye ridning. For jeg holder meg til hester jeg føler meg trygg på når magen begynner å bli stor
 
Jeg trener styrke, 2-4 ganger i uka, og fortsetter så lenge jeg kan. Unngår øvelser som eventuelt ikke kjennes ok ut, og finner alternativer :) Går ellers mye tur i skogen med bikkja. Sist svangerskap trente jeg hele veien (frem til 31 uker, da fødte jeg :p).
 
Jeg kommer rett fra fotballtrening nå, merker jeg blir fortere sliten, og at det murrer en del. Vet ikke hvor lenge det er innafor med slike aktiviteter?
Frem til 2 trimester. Etter det er det greit å slutte med aktiviteter som gir fare for støt mot magen.
 
Jeg må ihvertfall trene mer for bekkenet sitt del. Nå begynner det virkelig å verke og jeg greier ikke sitte lenge på en vanlig stol før det gjør vondt.
 
Trener som normalt så lenge det føles bra! Intervaller og styrke 4 ganger i uka ca :)

Merker kroppen ikke vil høyt opp i puls lengre (Er aldri 90-95% av makspuls i intervallene lengre) og at 70 kg knebøy kjennes ut som 100, så er det en tid kroppen er flink å si i fra er det nå! :notworthy
 
Jeg trener som før :happy: Ekstremt fysisk aktiv jobb, tur i skogen hver dag, hesteridning :happy:
 
Back
Topp