Trening :)

Pernille88

Betatt av forumet
Hei dere :)

Jeg jobber som frisør og var egentlig veldig flink til og trene opp kjernemusklatur før jeg ble gravid med diverse utstyr på treningsstudio. Men etter 1 trimester hvor jeg var så dårlig har jeg liksom aldri kommet i gang igjen :dead: og nå lurer jeg egentlig på om noen har tips til hvordan øvelser man kan gjøre på treningsstudio? Man kan vel egentlig gjøre de fleste utenom magetrening, eller? Og noen som vet om en god øvelse for korsryggen uten og ligge på magen? Må få kommet i gang igjen kjenner jeg, ikke godt og gå med vond rygg :sorry:
 
Hei dere :)

Jeg jobber som frisør og var egentlig veldig flink til og trene opp kjernemusklatur før jeg ble gravid med diverse utstyr på treningsstudio. Men etter 1 trimester hvor jeg var så dårlig har jeg liksom aldri kommet i gang igjen :dead: og nå lurer jeg egentlig på om noen har tips til hvordan øvelser man kan gjøre på treningsstudio? Man kan vel egentlig gjøre de fleste utenom magetrening, eller? Og noen som vet om en god øvelse for korsryggen uten og ligge på magen? Må få kommet i gang igjen kjenner jeg, ikke godt og gå med vond rygg :sorry:

Stort sett alle baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress o.l. styrker hele kroppen (og er helt super for både mage og rygg så lenge de gjøres korrekt), og kan fint gjøres som gravid med litt tilpasninger. :) Bytt ut stanga med en kettlebell/manual f.eks. og kjør på! Det man skal passe på er å ikke lage for mye buktrykk, men det gjør man "enkelt" ved å sette ned belastningen litt. Markløft er f.eks. kjempefin for rygg! Om du vil gjøre noe spesielt for korsryggen, så er den en øvelse jeg synes er fin om man har kabel tilgjengelig. Da justerer du kabelen slik at den er i hodehøyde når du sitter på rumpa på gulvet, holder kabelen til brystet og "legger" deg bakover (altså drar deg ned, på et vis) med strak rygg. :)
 
Enig med Caecilia :)
 
Back
Topp