Trening?

Kicki_90

Elsker forumet
Augustbarna 2021
Hvordan ligger du an med treningen i svangerskapet?
Hadde du gode rutiner før du ble gravid?
Er det vanskelig å holde på rutinene? :)

Jeg har trent mye de siste årene og vil påstå at jeg er ganske god form, men er nå 7+3, og merker at formen virkelig ikke er den samme.
Jogging og ellipse utgår pga ømme pupper og all trening som tidligere ga meg fin arbeidspuls sender meg nå nesten rett i bakken eller til ei bøtte. :dead:

Hva liker du best å gjøre nå som du er gravid for å holde deg litt i form?
Eventuelt hva har du lyst til å gjøre om formen er for dårlig for trening pr nå? :happy:

Trente bittelitt frem til sommerferien, da tok timene mine ferie. Og ved oppstart var jeg gravid og kunne glemme det jeg drev med. Er ikke noe flink til å trene generelt. Tenkte å undersøke vannaerobic, finner minimalt med trening for gravide. Sliter med bekken og rygg, så må få beveget meg snart :inpain:

Trente bittelitt frem til sommerferien, da tok timene mine ferie. Og ved oppstart var jeg gravid og kunne glemme det jeg drev med. Er ikke noe flink til å trene generelt. Tenkte å undersøke vannaerobic, finner minimalt med trening for gravide. Sliter med bekken og rygg, så må få beveget meg snart :inpain:

Hva drev du med før ferien? :happy:

Jeg har PT en gang i uken, ikke sagt noe til han enda, og driver mest med crossfit. Heldigvis en treningsform som er utrolig tilpasningsdyktig :happy:

Jeg begynte å løpe rett før sommeren og fikk en ganske god rutine på det og løp 2-3 ganger i uka,i september så fikk jeg vondt i beina pga overbelastning og har fått beskjed av legen at jeg ikke får løpe nå under graviditeten. Nå blir det bare gå turer og det er bedre enn ingenting.

Jeg trener regelmessig. Men nå spyr jeg av all fysisk aktivitet klarer kanskje 3 ganger i uka med en intensitet på 50% av før jeg ble gravid. Håper virkelig ting snur når kvalmen gir seg[emoji17]

Har grei treningsrutine til vanlig, ca 4 ganger i uka og aktiv hverdag. Har vært mindre nå pga kvalme, men har tenkt å øke på når det gir seg. Hadde det likt sist svangerskap rundt disse ukene, men holdt koken til uke 40 sist så håper på like god form denne gangen :)

Jeg trente 2-4 ganger i uka.Etter jeg ble gravidhar ikke turt å trene, men det er sikkert bare helt teit av meg.

Har det likt som deg. Blir kvalm av å gå opp trappen liksom! Så akkurat nå blir det veldig lite fysisk aktivitet dessverre. Håper kvalmen gir seg så jeg kan starte på igjen!!

Har det likt som deg. Blir kvalm av å gå opp trappen liksom! Så akkurat nå blir det veldig lite fysisk aktivitet dessverre. Håper kvalmen gir seg så jeg kan starte på igjen!!

Blir også litt kvalm når jeg går opp trappa til treningssenteret, men mest andpusten. Men heldigvis så løsner det litt og treningene er gjennomførbare.

Noen som har noe input til når man burde fortelle det til og? Jeg har liksom ikke lyst til å si noe tilfelle det går galt igjen, men samtidig hadde det vært fint om han kunne tilrettelegge øktene bedre. :happy:

Trener vanligvis 3 - 4 ganger i uken, men har vært så kvalm Sykemeldt fra jobben også. Så håper at kvalmen gir seg snart og jeg kan begynne å jobbe og trene. Har lyst til å gå på et gravid yogakurs

Er veldig glad i å trene. Har blitt mindre etter at jeg ble mamma, men prøver å få til 2-3 økter i uka. Var veldig ivrig i august og trente 5 økter i uka. Nå utgår all trening ettersom jeg er så dårlig. Jeg brekker meg for hver minste fysiske anstrengelse. Håper å gradvis komme meg ut på noen rolige gåturer når formen blir bedre. Sist trente jeg de to siste månedene av svangerskapet.

Jeg liker godt å trene, spesielt løping. Løp en rolig halvmaraton i uke seks men etter det har jeg vært så kvalm og slitt med bekkenplager at jeg ikke har orket. Fikk med meg rosa sløyfe løpet men det ble en rolig runde. Håper å komme sterkere tilbake når kvalmen blir bedre. Tenkte å prøve yoga[emoji5]

Her blir det desverre ingen trening. Så fort jeg anstrenger meg blir jeg svimmel og kjempe kvalm. Håper at det bedrer seg etter hver. Prøver å gå turer så ofte som mulig, men ellers blir det ingen trening her.

Samme her, redd for SA at jeg utsetter all trening...

Jeg skjønner dere veldig godt. Har mistet tre ganger selv, og pga pcos har jeg høyere risiko for SA, men gynekologen min har gitt meg beskjed om å trene som vanlig. Selvsagt må jeg tilpasse noe, men fikk beskjed om at for min del så økte ikke trening risikoen for SA. Så håper det gjelder for flere :)

Pause fra trening nå grunnet kvalme og dårlig form. Satser på å kunne trene mer når jeg blir bedre. Liker styrketrening og kondisjonstrening. Hadde lyst å begynne med crossfit, men utsetter det nå.

Back
Topp