Trening

Melonen

April 2013s Støttespiller
VIP
Hvordan er det med trening under svangerskapet? Jeg trener en del til vanlig, vil jo gjerne holde meg noen lunde i form slik at det ikke blir for hardt etterpå. Men er det noen spesielle forholdsregler under graviditet? Jeg elsker å løpe, ser jo for meg at det blir vanskelig etterhvert, hvilken kondisjonstrening kan man da erstatte løpingen med? Og hva med styrketrening ?noen som vet? Erfaringer?[emoji4][emoji4]

Du skal kunne trene som normalt frem til magemusklene skiller seg. Elexia lagde et nytt treningsprogram til meg sist:)

Det er ikke farlig så lenge en trener seg like sliten som før. Altså roer ned siden vi som regel blir fortere sliten nå. Også er det visst en del treningsformer en ikke skal drive med sent ut i svangerskapet. Om det gjør vondt skal en slutte selvfølgelig. Jeg kommer til å gjøre som vanlig, og lytte til kroppen fremover :-) Jeg løper også og kommer til å droppe harde intervalløkter og heller fokusere på roligere langkjøringer.

Jeg begynte å trene rett før eg fant ut at eg var gravid. Kommer til og fortsette så lenge eg orker å bare lytter til kroppen. Trener forskjellig vær dag. Styrke, kondis, yoga og vanngymnastikk. Det er min egentid og sånn eg tar vare på meg sjøl

Jeg trener som vanlig :) det du skal tenke på er bukpress- unngå det :) så vil du kanskje kunne løpe helt til termin, eller snart måtte sette seg på sykkelen :) du tilpasser underveis! Husk å vær forsiktig med de rette magemusklene, følg med på om de deler seg :)

Jeg trener som vanlig :) det du skal tenke på er bukpress- unngå det :) så vil du kanskje kunne løpe helt til termin, eller snart måtte sette seg på sykkelen :) du tilpasser underveis! Husk å vær forsiktig med de rette magemusklene, følg med på om de deler seg :)

Hvordan vet jeg når de deler seg?

Hvordan vet jeg når de deler seg?

Det ser du!! [emoji23] for brått så står magen opp som en vulkan på midten fra ribbena og med til vulva ;) du ser det veldig godt når du legger deg ned som for eksempel å ta en situps ;)

Back
Topp