Trening

Skye36

Flørter med forumet
Julibarna 2019
Hvordan trener dere nå i graviditetens første trimester?
Jeg har både jogga, løpt intervaller og trent styrke før jeg ble gravid. Litt usikker på hva jeg tør nå og ikke :)
Jogging er trygt og sikkert hvertfall :)

Tror kroppen gir beskjed hva som er ok og ikke? Lytte til kroppen og ikke overdrive

Jeg trener vanlig som før gravid :) Kjenner på kroppen mer nå, og tar det mye roligere. Trener ikke like tungt osv nå i starten.

Trener ikke nå, jeg går raske turer heller for å holde meg i bevegelse. Tør ikke hard trening

Jeg trener crossfit, jogger og trener styrke [emoji18] jeg må ta det veldig med ro, kroppen sier ifra. Om jeg presser for hardt blir jeg svimmel og dårlig etter trening. Det beste rådet er vel å lytte til kroppen :)

Jeg er forsiktig med løping pga at jeg kjente sist at jeg fikk vondt av å løpe. Styrketrening er fint, ikke for hard trening, presser meg ikke til noe maksløft når jeg er gravid.

For trøtt til å orke trening :bag:

Er ikke noe flink til å komme meg på trening, jogge eller løpe. Går derimot 2-3 turer med hunden daglig, så anser det som grei nok aktivitet. Løper jo trapper opp og ned hele dagen på jobb, så kvalifiserer vel som litt trening det også :p

Jeg har meldt meg på rideundervisning som skal starte opp i slutten av august!:nailbiting: Har tenkt mye på om jeg skal droppe det eller ikke, men tenker at jeg gir det et forsøk. Det er privatundervisning med meg som eneste elev, og hvis jeg forklarer hvorfor vi må ta det ekstra forsiktig så bør vel det gå bra??:confused013

Jeg har meldt meg på rideundervisning som skal starte opp i slutten av august!:nailbiting: Har tenkt mye på om jeg skal droppe det eller ikke, men tenker at jeg gir det et forsøk. Det er privatundervisning med meg som eneste elev, og hvis jeg forklarer hvorfor vi må ta det ekstra forsiktig så bør vel det gå bra??:confused013
Usikker på om det gjelder senere i svangerskapet eller uansett men hørt at ridning ikke er bra :eek:

Ja. Tenker å fortsette selv. Litt nervøs å kjøre tunge styrkeøvelser som knebøy o.l. Men får kjenne på kroppen. Får evt kjøre litt lettere vekter og flere repetisjoner :)

Trener stortsett som normalt men er noen mageøvelser som jeg må stå over fordi det stikker i magen.

Må prøve å finne mativasjon til å tørke støv av pilates-videoene mine :oops:

Jeg har måttet ta en puse fra treningen [emoji24] selvom jeg trener superlett blir jeg helt utmattet etterpå. Håper jeg kan ta det opp igjen om noen uker.

Trenger like mange dager som tidligere. Merker at kroppen raskere blir sliten, så har trappet ned når det kommer til vekter og tatt flere repetisjoner istedenfor. Jobber litt på mølle før trening [emoji4]

Jeg løper vanligvis 2-3 ganger i uken, men nå har jeg ikke orket det siden tirsdag. Jeg blir kvalm av bevegelsene. Må kanskje holde meg til å gå frem til kvalmen avtar.

Back
Topp