Trening

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Til dere som trener/ trente mye før svangerskapet. Hvordan er det nå? Klarer dere å trene like mye som før? Jeg merker kroppen naturligvis blir tyngre og jeg har mindre energi til trening. Prøver å komme meg ivei 3-4 dager i uka men noen dager er det sååå tungt[emoji57] Har jo så lyst til å trene så lenge som mulig frem til fødselen. Trener dere nå og hva trener dere?[emoji3]

Jeg trener ennå. Løper litt, typ 2-3 mil fordelt på 3-4 økter i uka. Blir ikke like langt og raskt som før, men jeg er fornøyd! Trente en del styrke (4-5 økter i uka) før graviditeten, har ikke gjort det på en stund. Ikke fordi jeg ikke vil/klarer, men tiden strekker ikke til når jeg er så mye alene med sønnen vår i tillegg til full jobb og fullt studie. Løping får jeg litt lettere til siden vi har tredemølle hjemme :) Savner styrketreningen, men jeg får ta den igjen i permisjonen ;)

Jeg trente intensiv trening 5 dager (på rappen) i uka før. Nå er jeg nede i tre. Måtte gi meg med de to løpedagene mine da jeg var halvveis pga sammentrekninger i livmor ved hopp og støt. Så de to løpeøktene har blitt til gå tur dager. De tre andre dagene trener jeg boksing, TRX og boot camp. I tillegg kan jeg fortsatt sykle med ungene til og fra skolen (4 km en vei) så selv om jeg ikke ser på det som trening så blir det jo litt bevegelse der også. Jeg gjør det jeg kan og finner på alternative øvelser der det trengs. Merker absolutt at jeg har lagt på meg noen kilo, triceps push ups denne uka var helt grusomt!
Merker også at to dager med intensiv trening på rappen er grensen min nå. Prøver jeg meg på tre så er jeg som regel helt skutt dagen etterpå.

Går litt på veggen nå pga luftkvaliteten her (pga skogbrannene i nord California) så jeg får ikke gått tur, eller syklet pluss at boot camp er avlyst. Men jeg ser huset trenger en vask så jeg får ta det som treningen til lufta blir bedre. Ungene blir holdt inne på skolen, og alle utendørs idrett blir avlyst så vi er alle litt rastløse..

Så heldige og flinke dere er! Med bekkenløsning klarer jeg nesten ikke mer enn å komme meg gjennom dagene! Stå på men ta det med ro:)

Jeg blir gjerne stående opp mot en time på elipsemaskinen 5-6 ganger i uka, prøver å få inn litt romaskin og/eller styrketrening, men det er jeg ikke noe flink til :P På elipsen kan jeg jo sette på Netflix på telefonen, så da blir det så lett å bli stående en stund ;)

Jeg blir gjerne stående opp mot en time på elipsemaskinen 5-6 ganger i uka, prøver å få inn litt romaskin og/eller styrketrening, men det er jeg ikke noe flink til :p På elipsen kan jeg jo sette på Netflix på telefonen, så da blir det så lett å bli stående en stund ;)

Ellipsemaskin er topp. Jeg er ikke medlem av treningssenter og har ikke ellipsemaskin, men har benyttet meg av en time der de dagene jeg har vært på hotell :happy:

Skulle ønske jeg kunne trent mye gjennom hele svangerskapet, men nå er jeg fornøyd om jeg kommer meg til postkassa og tilbake uten krykker [emoji85] Satser på å komme sterkere tilbake etter fødsel.

Sykla til jobb med fireåringen fram til sommeren. Sykla en del gode turer i sommer også. Men ettersom bekkenet ble verre, måtte jeg gi opp det meste. Blir jo utslitt av en gåtur. Prioriterer bekkenbunnstrening. Vet at det vil hjelpe på å komme seg etter fødsel.

Har kun gått turer så langt men svømmer også en gang i uka og har begynt på gravidyoga i dag :-)

Naprapaten min sa gravidyoga ikke var så lurt med bekkenløsning og anbefalte meg vanngym for gravide. Går på det hver uke (når jeg ikke er forkjøla eller på teater som i det siste ;) )

Back
Topp