Trening

Abigael

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Trener dere noe?

Jeg har trent ganske mye de siste par årene. Helst løping (ikke like mye alltid, litt periodevis), og siden jul har jeg trent mye styrketrening med ganske tunge løft. Nå reiste vi på ferie når jeg var 4+0, så jeg har jo trent mindre de siste par ukene. Kjenner løpeformen er dårlig, blir veldig anpusten, men prøver å vedlikeholde styrketrening med strikk og trening med egenvekt. Har ikke trent særlig i de andre svangerskapene, så er usikker på hvor hardt jeg egentlig kan presse meg nå?

Noen andre som trener styrke eller andre former for trening? :)

Pleier å sykle 7,5-10 mil i uka til vanlig, i tillegg til litt styrke og rask gange/jogg.
Men nå er jeg altfor trøtt og kvalm, har mer ennnok med å komme meg gjennom dusjen uten pause, så trening føles ganske uoppnåelig nå....
Gleder meg til formen bedres så jeg kommer meg ut igjen!

Jeg trener på treningssenter. Spinning, styrke (både i sal og utenom), og typiske saltimer som høypuls og step osv.
Jeg spurte faktisk treningsveilederen min på senteret i går om trening i svangerskap. Hun har selv gått gravid og trent helt til uka før fødsel. Hun sa at så lenge man har vært aktiv frem til svangerskapet, er det ingen problemer med å fortsette med dette. Men man skal derimot ikke øke for mye på belastning og med vekter for å bli sterkere, men bare holde det ved like. Det er viktig at man holder god holdning og ikke løfter feil, for da kan det lett bli vondt. (Dette gjelder jo egentlig dersom man ikke er gravid også, men det er ekstra viktig nå)
I siste delen av svangerskapet så burde man helst ikke ligge på rygg på gulvet, i fare for å presse på vena cava som går nedover ryggen, da kan man bli uvel og svimmel. Men som hun sa, det er det verste som kan skje, og man merker det veldig lett hvis det blir ubehagelig.
Ellers sa hun at det kan bli litt vanskelig med mye hopp og sprett når magen blir stor, sånn typ 8-9 mnd, men da er det bare å roe ned litt.
Så jeg fortsetter som tidligere så lenge kroppen spiller på lag med meg! [emoji4]

Jeg har hatt tre fulle svangerskap hvor jeg i de to siste hadde kraftig bekkenløsning. Men jeg trente veldig lite frem til minstemann var 1.5-2 år. Nå har jeg trent endel i fire år. Litt varierende hva og hvor mye, men mest saltimer og uteløping. Håper innsatsen de årene gir meg et lettere svangerskap nå, og at jeg fortsatt får trent. Frøs treningsmedlemsskapet mitt juli og august pga ferie og at jeg uansett best liker å løpe ute på sommeren. Spent på hvordan det blir fremover med formen og om jeg får til å trene slik jeg håper. Synes det er så flott når jeg ser nesten høygravide på treningssenteret :)

Har trent 3 ganger i uka, litt varierende etter hvor humøret lugger. Jeg liker ikke å trene på eftan med masse andre folk, så samboern og jeg har trent før jobb 3 dager i uka. Nå har senteret sommertider som gjør at jeg ikke går trent, men går til jobb da (45-60min). Men har egentlig bestemt meg for å si opp senteret. Er for dyrt ift hvor mye jeg får brukt det fremover når jeg må tenke på at det ikke bare er jeg som lider av lite søvn [emoji14]

Så da blir det sykling, løping og litt hjemmetrening frem til mars :)

Jeg trener minst 3 ganger i uka og begynte med temmelig tunge løft rett etter jul. Gjør som regel 20-60 min cardio også hver økt. Har lest en del om trening og løfting, og det er som du sier, @lillehvitveis, at man gjerne kan fortsette med samme frekvens som før, bare at man ikke skal øke på vekta.

Begynte å trene for å bli sterkere, og har absolutt tenkt å fortsette med det hvis jeg har energien til det. Har allerede merket de siste ukene (4+6) at energien har sunket og dørstokkmila har blitt lengre og lengre uten at jeg skjønte hvorfor! Forhåpentligvis kan jeg fortsette å trene like mye som jeg har gjort før. Jeg vil jo gjerne være sterk og få minst mulig problemer, kan hende jeg bytter styrke ut med svømming mot slutten.

Trener tung styrke 4 dager i uka og intervall 2. Fungerer enda og skal fortsette med til kroppen sier ifra [emoji5]

Back
Topp