Trening

miasme

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg trener veldig regelmessig og har løpt i ca 2år. Nå er jeg i uke 11 og tenker å fortsette så lenge jeg er bekvem. Hva trener dere? Og har dere noe "kjøreregler" for hvor høy puls dere trener med?

Har fått ulik tilbakemelding fra lege og jordmor.
Legen sier at jeg kan trene som før, jordmor sier jeg ikke bør over 80% i puls.

Så hva gjør dere?

Jeg har en sykdom som gjør at jeg holder meg unna høy puls. Men ellers trener jeg som vanlig.
Sliter litt med å være andpusten. Så blir mest styrke;)

Jeg har en sykdom som gjør at jeg holder meg unna høy puls. Men ellers trener jeg som vanlig.
Sliter litt med å være andpusten. Så blir mest styrke;)

Ja det er jo ulike hensyn å ta selvsagt. Styrke er super trening det.

Merker at pulsen går mye fortere opp så jeg kan ikke presse like hardt lenger. Jeg trener nok med lavere intensitet ja. Løp også et par ganger i uka før, men har måttet modifisere deg litt pga at jeg får en utrolig plagsom halsbrann når jeg løper. Trener ellers TRX, boot camp og kickboksing, men nå er det ferie for ungene så blir vanskelig å gjennomføre 5 økter i uka. Prøver å være aktiv med barna og så får jeg forsøke å få inn 2-3 økter selv.

Halsbrann her også...satser på at det bedrer seg slik det gjorde med de andre... Hvis ikke får det bli gåturer fra nå og til termin :P

Hjelpes, jeg la gymsekken på hylla i uke sju. Jeg trente styrke en gang i uka før, men går minst 1,5 time tur med hundene hver dag. Jeg SKAL gjenoppta treningen, håper å prøve meg på litt styrketrening i morgen. Jeg hadde lett for å bli kvalm etter trening før jeg ble gravid, så trening + mye kvalme fra før skremmer meg litt. Nå er jeg blitt så støl i ryggen at jeg må trene litt til tross for kvalmen!

Last edited:
Jeg har også løpt i mange år og tenkte å fortsette med det. Men har vært så kvalm så har ikke orket stort før forrige uke, da begynte jeg endelig å bli litt bedre. Nå er jeg 11+4, og tenkte også å løpe så lenge jeg klarer. Tar det litt roligere nå siden kondisen ikke er helt på topp etter uker med kvalme, men regner med at den kommer seg [emoji1] Har ikke hørt det med 80% puls, har bare hørt at trener man regelmessig kan man fint fortsette når man blir gravid, så lenge man ikke får smerter osv.
[emoji4][emoji1][emoji108]

Merker at pulsen går mye fortere opp så jeg kan ikke presse like hardt lenger. Jeg trener nok med lavere intensitet ja. Løp også et par ganger i uka før, men har måttet modifisere deg litt pga at jeg får en utrolig plagsom halsbrann når jeg løper. Trener ellers TRX, boot camp og kickboksing, men nå er det ferie for ungene så blir vanskelig å gjennomføre 5 økter i uka. Prøver å være aktiv med barna og så får jeg forsøke å få inn 2-3 økter selv.

Har ikke merket forskjell enda når jeg løper men jeg er spent på hvordan det går når mangen kommer[emoji4]
Du får jo trent MASSE ellers, boksing må jo være fantastisk kondisjonsmessig.

Jeg har også løpt i mange år og tenkte å fortsette med det. Men har vært så kvalm så har ikke orket stort før forrige uke, da begynte jeg endelig å bli litt bedre. Nå er jeg 11+4, og tenkte også å løpe så lenge jeg klarer. Tar det litt roligere nå siden kondisen ikke er helt på topp etter uker med kvalme, men regner med at den kommer seg [emoji1] Har ikke hørt det med 80% puls, har bare hørt at trener man regelmessig kan man fint fortsette når man blir gravid, så lenge man ikke får smerter osv.
[emoji4][emoji1][emoji108]

Satser på det, kroppen vil vel si fra tenker jeg. Har som mål å løpe i Oslo i september men kanskje bare 10 for Grethe.. eller 3 for alle distansen[emoji23]
Kvalmen bruker å gi seg, for meg som har vert lite kvalm har det blitt bedre etter en løpeøkt- MEN jeg har bare vert kvalm i perioder[emoji4]

Halsbrann her også...satser på at det bedrer seg slik det gjorde med de andre... Hvis ikke får det bli gåturer fra nå og til termin :P

Gåturer er gull og sterkt undervurdert. Høy fart og litt motbakke[emoji108]

Hjelpes, jeg la gymsekken på hylla i uke sju. Jeg trente styrke en gang i uka før, men går minst 1,5 time tur med hundene hver dag. Jeg SKAL gjenoppta treningen, håper å prøve meg på litt styrke trening i morgen. Jeg hadde lett for å bli kvalm etter trening før jeg ble gravid, så trening + mye kvalme fra før skremmer meg litt. Nå er jeg blitt så støl i ryggen at jeg må trene litt til tross for kvalmen!

Jeg heier på deg, lykke til med styrken i morgen[emoji4]

Back
Topp