Trening

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg fant ingen veldig aktiv tråd om dette og tenkte det var fint å ha!
Jeg gleder meg til litt mer energi snart og har veldig lyst til å få beveget en del i svangerskapet.
Fint om man kan motivere hverandre og dele tips om øvelser etc [emoji4]

Så langt så har jeg gått minimum 30 minutter hver dag og det har jeg tenkt til å fortsette med....må bare invistere i en større regnjakke for den jeg har nå kan knapt lukkes slik det er i dag :P

Sånn ellers har jeg alltid løpt mye, men av en eller annen grunn stoppet jeg plutselig en dag for 4 uker siden...det var rett og slett ubehagelig å løpe :(

Jeg har planer om å få trent litt etterhvert jeg også, men på grunn av formen har jeg ikke orket noen ting. Har gått noen turer, men ikke mange.
Løping er helt uaktuelt, puppene er altfor vonde til det[emoji85]

Om formen tillater det, håper jeg å få til noen gode gåturer i skogen og styrketrening med fokus på kjernemuskalturen[emoji4]

• Liker
Reactions: Ada
Jeg trener i basseng hver uke. Men nå er det sommerferie, så nå blir det rolig til august. Da skal jeg starte opp igjen:)

Så flinke dere er :) jeg har 0 energi etter jobb, så her blir det pressing for å klare det i hverdagen!
Må nok holde meg til gange eller sykling jeg også pga puppene, men tenker å få trent litt styrke også! Skal på xxl og kjøpe meg matte og strikk i dag tenkte jeg:) så jeg får trent litt hjemme hvertfall!

Anbefaler Mammamage appen [emoji5] riktig nok trening etter fødsel, men ville bare komme med et lite tips [emoji106][emoji16] veldig viktig å få trent opp magen etter fødsel [emoji108]

Anbefaler Mammamage appen [emoji5] riktig nok trening etter fødsel, men ville bare komme med et lite tips [emoji106][emoji16] veldig viktig å få trent opp magen etter fødsel [emoji108]

Så bra :) tittet på noe VG vektklubb hadde lagt ut i går også!
Så må få til det! Så veldig overkommelig ut :)

:jokercolorJeg skal begynne med styrketrening igjen når formen blir bedre. Da tar jeg basic-øvelser for å forebygge bekkenløsning. Knebøy, utfall, markløft, armer og rygg. Pga nakkeskade så får jeg ikke ha vektstang på nakken eller noe som belaster nakken og skuldrene veldig og det synes jeg nesten er mer hemmende enn en stor mage :happy8

Vi har to hunder, så jeg går tur i minimum 1 time hver dag. Jeg har trenet styrke en gang i uka frem til nå (uke 7). Nå er jeg så kvalm at jeg nesten faller over. Tenker å trene styrke når kvalmen gir seg.

Jeg har fokusert på de store muskelgruppene, og særlig rygg og mage under styrketreningen.

Har kjøpt "Smart mamma" av Helle Bornstein her. Helt ærlig har jeg ikke kommet lenger enn å bare se i den pga. kvalmen, men jeg har et håp om å snart få begynt på øvelsene :) Der er det treningsopplegg til både under og etter svangerskapet. Ikke de mest avanserte øvelsene, så disse får de fleste til! Kan anbefale boka hvertfall :)

Tirsdager er jeg på TRX, torsdager er det boot camp og på fredager går jeg på kickboksing. Mandag og onsdag pleide jeg å løpe, men har måttet modifisere det til gå og løp. Er fryktelig plaget med halsbrann når jeg løper så jeg klarer rett og slett ikke å løpe så mye før jeg tar en gå pause. Men jeg tar samme runden som før, tar bare lengre tid.

Tirsdager er jeg på TRX, torsdager er det boot camp og på fredager går jeg på kickboksing. Mandag og onsdag pleide jeg å løpe, men har måttet modifisere det til gå og løp. Er fryktelig plaget med halsbrann når jeg løper så jeg klarer rett og slett ikke å løpe så mye før jeg tar en gå pause. Men jeg tar samme runden som før, tar bare lengre tid.

Herregud du er rå!! Hadde jeg bare fått til en tredjedel av det der.. :)

Veldig aktiv :happy093

Bare et spørsmål om kickboksingen, hvordan går du frem for å unngå kontakt mot mageregion på trening? Driver med kampsport selv og har unngått trening nå.

Her var det mye spreke damer! Bra jobba :)

Jeg prøver å jogge to ganger for uka ute eller på mølla, gå i fjellet /opp lia fort en-to ganger i uka, ellers littegrann styrke på stuegulvet.
Noen ganger blir det sykling i motbakke (intervaller) istedet for jogging.

Anbefaler igjen boka "Trening for kule mager" av Jill Jahrman. Har brukt den fra og med første graviditet.

Veldig aktiv :happy093

Bare et spørsmål om kickboksingen, hvordan går du frem for å unngå kontakt mot mageregion på trening? Driver med kampsport selv og har unngått trening nå.

Jeg går på gruppetimer hvor vi bare bokser mot bag så det er ingen fare for slag eller spark tilbake

Herregud du er rå!! Hadde jeg bare fått til en tredjedel av det der.. :)

Vi får se hvor lenge det holder. Har gitt beskjed til trener`n om grunnen til at jeg tar det litt mer med ro og at jeg styrer unna enkelte øvelser (foreløpig burpees og håndstående).
Hadde friuke da jeg var 8 uker for da var jeg så kvalm at jeg lå i fosterstilling hele uka..men merker at bevegelse hjelper på både uggenhet og slapphet.

Uff her er det dårlig stilt i forhold til dere ser jeg :oops: har hatt så lite overskudd at jeg ikke har fått trent på alt for lenge. Prøver å gå noen turer innimellom. Er heldigvis svært lite stillesittende på jobb så får rørt meg mye der da :)

Uff her er det dårlig stilt i forhold til dere ser jeg :oops: har hatt så lite overskudd at jeg ikke har fått trent på alt for lenge. Prøver å gå noen turer innimellom. Er heldigvis svært lite stillesittende på jobb så får rørt meg mye der da :)

Om det er noen trøst så er du nok mer aktiv enn meg som har skumlest en bok om å trene... :bag: Var egentlig slitsomt nok å forestille seg øvelsene..:dead:

:jokercolorJeg skal begynne med styrketrening igjen når formen blir bedre. Da tar jeg basic-øvelser for å forebygge bekkenløsning. Knebøy, utfall, markløft, armer og rygg. Pga nakkeskade så får jeg ikke ha vektstang på nakken eller noe som belaster nakken og skuldrene veldig og det synes jeg nesten er mer hemmende enn en stor mage :happy8
Hjelper det?
Det gjør ikke vondt verre??

Er livredd den bekkenløsningen. Men om det ikke kan skade skal jeg starte opp allerede idag.

Back
Topp