Trening

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Det er 3,5 uke siden jeg fødte ei stor og god jente, og siden jeg har to fra før har ting gått ganske i ett:p men jeg har lyst å begynne å trene litt igjen, for jeg vet jeg får så mye bedre energi når jeg trener. Hva kan jeg/ kan jeg ikke trene så tidlig. Jeg vet jo at jeg ikke skal løfte så altfor tungt i starten, men hva annet? :)
 
Yoga er fin trening etter fødsel:) Ellers kan det å gå tur med barnevogn i bakker (både opp og ned) hjelpe på!

Har lite peiling på hva man kan eller ikke kan gjøre på treningsstudio, men vet du ikke skal ta situps de første 8 (eller var det kansje 6?) Ukene
 
Jeg har så lyst å jogge... skal høre med legen på kontrollen om det er greit.
 
Jeg har så lyst å jogge... skal høre med legen på kontrollen om det er greit.

Det har jeg også, men bekkenet krangler fortsatt når jeg går tur så jeg har ikke turt annet enn rask gange med vogna - 5 uker siden fødsel.
 
Var d sånn at man ikke skulle trene hardt ettersom melka kunne bli sur? Mener jeg har hørt noe slikt.. eller er d bare tull
 
Bør ikke trene rette magemuskler eller trening med mye hopping/løping første 6 ukene. Magemusklene må trekke seg sammen igjen. Du kan sjekke når du ligger på ryggen og løfter hodet. Litt ovenfor og nedenfor navlen kjenner du magemusklene, og der skal komme mindre enn 2 fingre mellom "kantene".
Hopping og løping er for å unngå at livmoren faller ned har jeg hørt.
Men å gå turer er jo fint :) Bruker det meste av kroppen da, hvertfall hvis det er litt bakker!
 
Jeg gikk en trilletur i går og var helt kaputt etter og underveis. Og da var gubben med og tok alle de småtunge strekkene. Utrolig deprimerende hvor dårlig form jeg hadde. Men så på kvelden kon frysebyene og målte 39 i feber. Brystbetennelse nr 2!!:( men det gode er at jeg er sikkert ikke i så dårlig form som det virket på turen, bare jeg blir kvitt infeksjonen [emoji106][emoji106]
 
Back
Topp