Trening

Engodnrto

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Er dere flinke til å trene kondisjon?? :o jeg likte veldig godt å jogge før, men har ikke gjort det etter jeg fant ut at jeg var gravid... føler et ubehag ved det, som om babyen "skvulper" rundt inni der, redd h*n skal ta skade av det, få sånn shaken-baby-syndrom eller noe [emoji107][emoji13]

Er dere flinke til å trene kondisjon?? :o jeg likte veldig godt å jogge før, men har ikke gjort det etter jeg fant ut at jeg var gravid... føler et ubehag ved det, som om babyen "skvulper" rundt inni der, redd h*n skal ta skade av det, få sånn shaken-baby-syndrom eller noe [emoji107][emoji13]

Shaken-baby-syndrom er vel ikke noe som pleier inntreffe i mors liv?

Selv blir det lite trening. De første 15 ukene pga blødninger, og da skal man ikke trene.
Nå har jeg fått beskjed om å ta det rolig pga dårlig morkake, og synes også det virker skummelt å skulle jogge masse, så jeg går bare litt tur.
Men har lyst til å komme i gang med svømming. Har du vurdert det? :)

har jogget frem til jeg ble gravid. Da kom kvalmen og nå får jeg så mye kynnere om jeg tar i litt, så det blir rolige dager. Står på ski når jeg er på hytten :-). men kunne nok vært mye flinkere. Har egentlig litt dårlig samvittighet for det, men er sliten når jeg kommer hjem fra jobb og har 3 barn som skal følges opp med skole og fritidsaktiviteter;)

Har bekkenløsning så får ikke løpt, men startet med svømming i januar og er veldig fornøyd. Deilig å få brukt kroppen igjen:)

Jeg trener ikke i det hele tatt. Kan maks. gå en tur et par ganger i uka om ikke sjeldnere. Er jo i 100% jobb, så føler ikke jeg har mer tid og ork til trening etter jobben. Legger meg ofte kl. 21.

Jeg har jogget litt, men siste joggetur ble for et par uker siden (er 24+5 nå). Jeg får også en ubehagelig følelse i magen, og får mye kynnere etterpå. Så nå blir det heller gåturer i litt høyt tempo, og gjerne i oppoverbakker. Og så prøver jeg meg på litt forskjellige gruppetimer + litt styrketrening :)

Shaken-baby-syndrom er vel ikke noe som pleier inntreffe i mors liv?

Selv blir det lite trening. De første 15 ukene pga blødninger, og da skal man ikke trene.
Nå har jeg fått beskjed om å ta det rolig pga dårlig morkake, og synes også det virker skummelt å skulle jogge masse, så jeg går bare litt tur.
Men har lyst til å komme i gang med svømming. Har du vurdert det? :)

Nei det er vel ikke det, men er redd for om noe liknende kan skje

Jeg jogger, trener kondis timer med hopping og styrketrening 4-5 dager i uka, det går helt fint:) er 24 uker i dag. Har bare endret treningsrutiner i forhold til magemusklene ellers er alt likt som før jeg ble gravid. Var helt likt med førstemann, men da fikk jeg blod i urinen ved en anledning i uke 32 og fikk ikke lov til å jogge mer;)

Jeg hater å jogge så det gjør jeg ikke, men trener mye styrke og "kondisjon" i forbindelse med crossfit :)

Uff, jeg har dårlig samvittighet. Jeg har ikke trent kondisjon siden jeg ble gravid:/ Jeg trener styrke 2-3 ganger i uka, men burde så absolutt hatt kondosjonstrening også..

Jeg elsket å jogge før (løp halvmaraton i mai 2016), men nå kan jeg knapt løpe en kilometer uten å måtte gå litt. Gjør vondt i puppene også.

Har byttet til ellipsemaskin, lett spinnning, roing, og svømming. Også yoga, da.

Kan virkelig anbefale svømming! Littegrann kjedelig å svømme frem og tilbake i en time, men VELDIG deilig følelse i kroppen etterpå. Og ikke så tungt.

Har trent mye yoga og pilates. Men har helt sluttet :oops: Får blodtrykksfall og "dotter" i øra med en gang. Så ubehagelig..
Er det noe som kan forhindre det?

Back
Topp