Trening

Pleide å løpe minst tre ganger i uka, ellers filk jeg fnatt. Nå bruker jeg ellipsemaskinen (hat) og tøyer ut med noen yoga-aktige øvelser. Blir dessverre altfor sjeldent, men prøver å i hvert fall trene to ganger i uka. Har en aktiv jobb og går masse heldigvis.
 
Hei :) Jeg trener på treningssenter 3 ganger i uken. Da pleier jeg å trene på sykkel, med diverse vekter og en del kjernemusklatur. Passer også på å få trent bekkenet en 3-4 ganger i uken også, det har jeg vært påpasselig med siden i vår. Fikk bekkenløsning i forrige svangerskap da jeg gikk fra så godt som ingen trening til å skulle bli "verdensmester", noe som resulterte seg i en bekkenløsning på rekordtid isteden. Så denne gangen er jeg veldig opptatt av vedlikehold, ikke så mye for fasongen, men for bekkenet og holdningens del :)
 
Jeg trener kun fordi jeg har lyst. Er ikke så opptatt av form og fasong,kun at jeg skal ha det gøy. Er ikke så flink til å trene bekkenet da. Hvordan gjør du det? Tips mottas med
 
Jeg trenger yoga en gang i uka og kommer meg på treningsenter 1-2 ganger i uka. Men jeg har ingen motivasjon for utholdenhetstrening for tiden, så det blir mest core og styrketrening på senteret. Håper jeg får motivasjon til å jogge litt eller noe snart, jeg hadde nok hatt godt av det :)
 
Sist danset jeg, svømte og syklet til jobb og overalt ellers jeg skulle. Denne gangen har formen og energinivået vært dårlig så har kun blitt et par skogsturer i blant. Skal sies at jeg prøver å i hovedsak levere i barnehagen til fots som vil si bratte bakker med 10-15kg på ryggen ;) Men nå er endelig energien tilbake! Var innom ronaskinen på treningsrommet på jobb i dag :D Har buldret en del så kunne tenkt meg å klatre, men tror ikke jeg gidder å investere i kroppssele.. :/ Men mulig jeg får lånt?
 
Jeg går lange turer med hunden hver dag, teller det? :p
 
Ikke en dritt! Jeg løp to-tre ganger i uka før jeg ble gravid, men så fort jeg ble gravid, mistet jeg alt av energi. Og da den omsider kom tilbake så smått, fikk jeg bekkenløsning.. Og nå har det vært så glatt at selv små tusleturer har vært vondt. Så min list har blitt lagt ekstreeeemt lavt etter hvert :rolleyes:
 
Ikke en dritt! Jeg løp to-tre ganger i uka før jeg ble gravid, men så fort jeg ble gravid, mistet jeg alt av energi. Og da den omsider kom tilbake så smått, fikk jeg bekkenløsning.. Og nå har det vært så glatt at selv små tusleturer har vært vondt. Så min list har blitt
Sist danset jeg, svømte og syklet til jobb og overalt ellers jeg skulle. Denne gangen har formen og energinivået vært dårlig så har kun blitt et par skogsturer i blant. Skal sies at jeg prøver å i hovedsak levere i barnehagen til fots som vil si bratte bakker med 10-15kg på ryggen ;) Men nå er endelig energien tilbake! Var innom ronaskinen på treningsrommet på jobb i dag :D Har buldret en del så kunne tenkt meg å klatre, men tror ikke jeg gidder å investere i kroppssele.. :/ Men mulig jeg får lånt?
Noen steder kan man låne kroppssele,ellerså er det flere klatrere som har investert i det og selger sine til en rimelig pris.
 
Ikke en dritt! Jeg løp to-tre ganger i uka før jeg ble gravid, men så fort jeg ble gravid, mistet jeg alt av energi. Og da den omsider kom tilbake så smått, fikk jeg bekkenløsning.. Og nå har det vært så glatt at selv små tusleturer har vært vondt. Så min list har blitt lagt ekstreeeemt lavt etter hvert :rolleyes:
Uff,så kjedelig. Føler at aktiviteten er det som holder meg i gang og får tida til å fly. Når jeg klatrer føler jeg meg fri og alle bekymringer forsvinner. Bekkenløsning høres forferdelig ut. Og spesielt nå i 2.trimester har orket formen endelig er på topp igjen. Heldigvis mye koselig man kan kose seg med inne når førjulstida begynner da ❤
 
Jeg trenger yoga en gang i uka og kommer meg på treningsenter 1-2 ganger i uka. Men jeg har ingen motivasjon for utholdenhetstrening for tiden, så det blir mest core og styrketrening på senteret. Håper jeg får motivasjon til å jogge litt eller noe snart, jeg hadde nok hatt godt av det :)
Skulle gjerne løpt litt selv, men synes det føles litt ubehagelig ut. Går heller lange turer,for da er det ikke så mye som "hopper opp og ned"
 
Uff,så kjedelig. Føler at aktiviteten er det som holder meg i gang og får tida til å fly. Når jeg klatrer føler jeg meg fri og alle bekymringer forsvinner. Bekkenløsning høres forferdelig ut. Og spesielt nå i 2.trimester har orket formen endelig er på topp igjen. Heldigvis mye koselig man kan kose seg med inne når førjulstida begynner da ❤
Ja, jeg savner det veldig! Det er en så utrolig god følelse etter en treningsøkt, og det hadde sikkert vært mye bedre for bekkenet å holde seg i gang. Men går det ikke, så går det ikke. Nå har jo snøen smeltet såpass mye at jeg sikkert kan begynne å gå litt tur igjen da :p Bekkenløsning er innmari kjipt, og det er vanskelig å omstille hodet til å tenke som en 70-åring når det gjelder bevegelser, haha! Men som du sier, det er heldigvis en fin tid å måtte tilbringe en del inne :)
 
Skulle gjerne løpt litt selv, men synes det føles litt ubehagelig ut. Går heller lange turer,for da er det ikke så mye som "hopper opp og ned"

Ja, det er det som gjør at jeg kvier meg også. Men nå har jeg fått meg abonoment på storytel så nå hører jeg på bøker mens jeg går tur, da blir det litt mindre kjedelig :)
 
Synes spinning fungerer bra nå som jeg er gravid :) Ellers trener jeg fortsatt dynamisk yoga (men går nok over på gravideyoga etter hvert). Skogsturer og gåturer generelt blir det også en del av.

Jeg trente lite i 1. trimester, gikk kun på tur. Heldigvis bedre form og i grei form til å trene igjen nå. Likte dårlig å miste "kontroll" over og styrken i kroppen min.
 
Trente pilates fast hver dag + løping før jeg ble gravid. Nå har jeg mer overskudd enn i starten av svangerskapet, så blir å prøve meg på pilates noen ganger for uken framover :)
 
Back
Topp