Trening

tingeling1990

Glad i forumet
Jeg var vant med å trene 4-5 gonger i uka før svangerskapet. Hadde da ca 2 løpeøkter og 2 styrke. Når jeg løp så løp jeg rundt 10 km. Det står over alt at en kan trene som før dersom kroppen tilsier det. Men nå er jeg 15+2 og har kanskje trent totalt 3 økter på denne tiden. Hvordan burde jeg da gå frem nå viss jeg ønsker å starte opp igjen? Hva tåler babyen foreks mtp puls og mengde trening?:s

Er bare å begynne forsiktig og så trappe opp det du ønsker etterhvert. Ro ned om du føler pulsen blir for mye for deg eller du får ubehag, blir overopphetet, svimmel eller i det hele tatt. :)

Tror det viktigste er å lytte til kroppen og ta det litt rolig om du føler ubehag. Eneste er vel at man ikke skal bli overopphetet :) Lykke til :)

Hva menes egentlig med overopphetet? Blir jo varm og svett, spesielt når det er sol ute.. tenker også i syden, hvordan vet man når å stoppe for å ikke bli overopphetet?:s

Hva menes egentlig med overopphetet? Blir jo varm og svett, spesielt når det er sol ute.. tenker også i syden, hvordan vet man når å stoppe for å ikke bli overopphetet?:s

Nei, si det. Tenker det er så varmt at man føler ubehag av det. I det jeg har lest står det at det er fordi kjernetemperaturen økes, og det er ikke bra for fosteret. Derfor bør man ta pauser fra sola og unngå badstamper/badstu og for varme bad.

Jeg svetter sjeldent mens jeg trener, svetten kommer som regel når jeg stopper:p merkelig kropp! Hehehe.. men man blir jo automatisk varm når en trener :s vil ikke skade den lille, men er vanskelig å trene uten å bli varm. Er vell kanskje overdrevne økter med høy intensitet over lengre tid og spesielt i varmen da? Skal iallefall bli flink å ta med vann på turene kjenner jeg :) idag var jeg ute på min første joggetur på x antall uker! Tok det rolig og gikk en del for å ikke presse for mye :)

Jeg svetter sjeldent mens jeg trener, svetten kommer som regel når jeg stopper:p merkelig kropp! Hehehe.. men man blir jo automatisk varm når en trener :s vil ikke skade den lille, men er vanskelig å trene uten å bli varm. Er vell kanskje overdrevne økter med høy intensitet over lengre tid og spesielt i varmen da? Skal iallefall bli flink å ta med vann på turene kjenner jeg :) idag var jeg ute på min første joggetur på x antall uker! Tok det rolig og gikk en del for å ikke presse for mye :)

Trening er jo bra som gravid, men tenker det er forskjell på treningsvarm og overopphetet? Kjenner jo om man blir uvel. Det har jeg opplevd i badekaret, at jeg blir så varm at jeg bare må ut, og drikke kaldt og spise noe med rask energi fordi jeg har holdt på å besvime omtrent. Ikke som gravid da.

Viktig å drikke da, og kanskje tren ute eller ett sted så man får luft?

Jeg håper på å kunne trene mer når kvalmen har gitt seg - men jeg løftet en bunke med papir for noen uker siden, og fikk så himla vondt i magen - at jeg ble skeptisk:/
Starter rolig snart :)

Back
Topp