Trening.

2små

Forelsket i forumet
Er det noen her som trener/løper?
Jeg har alltid vært aktiv, og er utdannet PT. Jeg har vært forferdelig sliten siste 6-7 ukene og har stort sett ligget på sofaen og sovet.. Nå føler jeg meg som en slapp pudding og har lyst å begynne å bevege meg igjen nå som formen begynner å komme seg.. Hvordan tenker dere at kroppen min vil reagere hvis jeg tar meg en liten joggetur? (Jeg kjenner kroppen min godt og kan puls, men puster og peser som ei gammal dame)

Løping vil nok ikke påvirke risken for abort. Er du vant til å løpe kommer di nok inn i det igjen. Kan jo begynne forsiktig med lette intervaller eller noe?

Jeg var på noen treninger som jeg pleide i begynnelsen av svangerskapet, men slet sånn med alt at jeg ikke orket på lenge. Har tatt opp trimmen igjen nå, ble veldig støl, men var deilig å røre seg! Trener kondisjon og styrke til musikk med ball eller lette manualer, ut fra de rutinene vi brukte på trimmen. Spesielt knebøy var såå godt for det vonde halebeinet mitt. :) tar bare mer pauser mellom hver "sang" jeg trener til og bytter mellom sanger som har høy puls og som er mer på styrke, heller enn å kjøre alle puls-sangene på rekke slik vi gjorde på trimmen.

Jeg var også dårlig og slapp de første 10 ukene og trente veldig lite. Nå har jeg fått energi og lysten på trening tilbake og trener 3-4 ganger pr uke. Jeg løper 1 gang i uka og synes det er sååå godt. Trener også styrke slik som jeg gjorde før svangerskapet, men kuttet litt ned på vektene samt noen øvelser. Når jeg løper sørger jeg for å følge med på pulsen. Jeg løper gjerne intervaller og varierer mellom korte og lange :D Er forøvrig utdannet PT jeg også:greet025:):)

Last edited:
Gleder meg til formen blir bedre så jeg kan begynne å trene igjen. Nå er det slit å kaste søppel, blir helt ødelagt. Blir vel sånt når en har sofa og do tjenester i snart 7 uker nå

Jeg var også dårlig og slapp de første 10 ukene og trente veldig lite. Nå har jeg fått energi og lysten på trening tilbake og trener 3-4 ganger pr uke. Jeg løper 1 gang i uka og synes det er sååå godt. Trener også styrke slik som jeg gjorde før svangerskapet, men kuttet litt ned på vektene samt noen øvelser. Når jeg løper sørger jeg for å følge med på pulsen. Jeg løper gjerne intervaller og varierer mellom korte og lange :D Er forøvrig utdannet PT jeg også:greet025:):)
Jeg føler at de første turene blir mer sånn gå/jogging. For jeg blir fort sliten. Men føler virkelig for å komme igang. Trur jeg har mye å tjene på å få kommet i gang snart!! :)

Jeg skal prøve å komme i gang igjen med løping de nærmeste dagene. Fortsatt kvalm og uvel om morgenen, men mer energi på ettermiddag - heldigvis!
Løp halvmaraton når jeg var ca 2 uker på vei, opprettholdt det noen uker til, og så kom alle svangerskapssymptomene..

På mandag er jeg 13 uker, og har ligget på sofaen i 8-9 uker og jeg føler meg skikkelig dvask! =/

Jeg har ikke trent jevnlig siden mars 2014 da jeg ble gravid med nr 1. Jogget forrige uke 3 km uten problemer. Prøv deg frem

Så deilig å høre om andre som også føler seg "dvaske" og late, etter lang tid med "sofa-sliting".. :) Dette er mitt første svangerskap, er 12+5 idag, men har to spontanaborter bak meg så jeg krysser virkelig fingrene for at det skal gå bra denne gangen!.
Har vært vant til å være nokså aktiv før jeg ble gravid, men har blitt ganske overveldet av den trøttheten og kvalmen som ofte følger med graviditeten, og bare tanken på trening har kun skapt dårlig samvittighet.. :/
Nå når jeg endelig har kommet dit hen at de verste symptomene har gitt seg, så har jeg selvfølgelig nå blitt så forkjøla at jeg får bare vente med den treninga litt til.. Huff, jaja.. :)

Gleder meg villt til formen stiger og jeg klarer å trene igjen! Savner å kunne ta meg en joggetur lett som bare det.. er egentlig veldig aktiv og har en veldig aktiv samboer.. nå er det slik at han forsetter å trene mye og jeg ligger her slapp og uten energi med dårlig samvittighet.. null ttrning.. mamma «tvang» meg ut på tur i helgen, og i går kveld snakket jeg med typen at jeg virkelig trenger hjelp av han til å starte igjen! Så håper på mere energi og at typen får tid til å hjelpe meg igang :) klarer ikke dette alene nå føler jeg :/

Godt å høre at det ikke bare er meg! Jeg har også trent utrolig lite frem til nå i svangerskapet (12+2). De første ukene var jeg ganske flink, men så ble jeg også utrolig trøtt og sliten! Nå er jeg nettopp ferdig med 2,5 uker rett ut på sofaen etter sykdom! Håper på å komme igang med turer og trening i løpet av noen uker. Får dårlig samvittighet over at jeg har vært så lite akriv i svangerskspet :(

Jeg jogger. Merker at formen er endret. Blir fortere sliten og må ta hyppigere pauser. Er bare 8+3. Var vant med å jogge før jeg ble gravid og det sies at man kan opprettholde det som kroppen er vant med før graviditet. Begynn rolig og føl deg frem. Stopp hvis det er ubehagelig

Jeg tenker at hvis jeg holder meg i form vil jeg få et bedre svangerskap fordi jeg liker og trenger trening og det vil også gjerne gjøre meg mer forberedt på fødsel

Back
Topp