Trening

Jeabea

Forelsket i forumet
Hei☺ jeg har ikke vært å trent noe, siden jeg har vært redd for å miste.. men nå er jeg bikket 12 uker, og nå er jentetreninga igang! Men er det noe jeg burde unngå i trening? Vi driver mye med kondis, og styrke (ikke vekter, men med kroppen).. er også blitt veldig tungpustet, så er vel ikke lurt å gå så hardt på?

Har trent 2-4 dager i uken hele svangerskapet, både kardio, ballspill, styrke og annen aktivitet.. Så lenge det kjennes greit ut regner jeg med at det går fint :)

Har selv lurt på dette før. Kort sagt kan du trene som før men stopp når kroppen sier ifra. Styrketrening skal foregå som vedlikeholdstrening - ikke tren for å klare mer og mer vekt for å bli sterkere.

Når det gjelder kontaktsport blir gravide frarådet dette :)

Ellers så er det viktig å begynne med bekkenbunnstrening allerede nå!

Har lastet ned fra yogadownload.com trener poweryoga for gravide, helt fantastisk. På helgen når jeg ikke får til å trene pga mann og barn hjemme merker jeg at jeg får vondt i korsryggen på en gang.. Rekommanderer virkelig yoga!

Jeg trener omtrent som før, primært løping og styrketrening. Etter råd fra fysioterapeut har jeg byttet ut en del øvelser med mer "bekkenvennlige" øvelser, og kjenner selvfølgelig etter og begrenser meg hvis jeg føler behov for det. :)

I tillegg har jeg kuttet ut bedriftsfotball med gutta og heftig intervalltrening.

Det er så utrolig deilig å få rørt på seg og kjenne at kroppen funker! :)

Back
Topp