Trening..

2små

Forelsket i forumet
Hvordan er det med magetrening som gravid. Da tenker jeg så tidlig som jeg er nå. 8uker.. Har trent masse styrke på magen i dag, kun med egenvekt, men fortsatt tungt. Det går vel bra det?

Dette har jeg lest masse om siden jeg også er veldig glad i å trene. Og har lest at du kan trene harde styrketreningstimer, også for magen, til langt ut i svangerskapet. Jeg tror man skulle begynne å være forsiktig i siste delen av siste trisemester? Men tror til og med da, så oppforderer de veldig til å trene tungt da også, men man må jo selvfølgelig se an kroppen sin og hva en orker. Så utrolig heldig du er som klarer å trene! Jeg er sofaslakt om dagen, er 8 uker på vei. Orker nesten ingenting.. tilogmed å betale regninger er slitsom , for må å gå hente den bank chipen.. nyyyt treningen!:)

Dette har jeg lest masse om siden jeg også er veldig glad i å trene. Og har lest at du kan trene harde styrketreningstimer, også for magen, til langt ut i svangerskapet. Jeg tror man skulle begynne å være forsiktig i siste delen av siste trisemester? Men tror til og med da, så oppforderer de veldig til å trene tungt da også, men man må jo selvfølgelig se an kroppen sin og hva en orker. Så utrolig heldig du er som klarer å trene! Jeg er sofaslakt om dagen, er 8 uker på vei. Orker nesten ingenting.. tilogmed å betale regninger er slitsom , for må å gå hente den bank chipen.. nyyyt treningen!:)

Jeg studerer PT og vi har samlinger på helger innimellom. Er ei i klassen min som har termin i april og hun har ikke deltatt på noen av øvelsene i dag , fordi de gikk på mage.. Jeg er ennå så tidlig så jeg har valgt å gjøre det som føles greit for meg. Men så begynte jeg egentlig å lure på om det var ok!?
Ja, jeg er litt bortskjemt i dette svangerskapet, er selvfølgelig utrolig sliten, men jeg finnes ikke kvalm.. Dørstokkmila er UTROLIG lang :p
Men er godt med trening når jeg først er i gang! :)

ja det er nok noen som legger vekk mage treningen en stund, og jeg skjønner det også. Men jeg tror hvis jeg kommer meg opp av sofaen igjen så vil jeg gjerne trene litt mage jeg også :D. Men hvis det skulle gjort vondt eller noe, da stopper jeg heller :). Og hvis magen blir for stor.. det er kanskje der begrensningen kommer? :). Trening gjør mye bra for kropp og sinn.. håper jeg ikke må gå så lenge uten :). Følte jeg nettopp hadde begynt å bygge litt skikkelig arm muskler :P. Når har du termin ca? =)

Vil gjerne trene, men allerede nå 6+5 så begynner jeg å få vondt i bekkenet. Vet dere noe som er greit å trene med bekkenvondt (bortsett fra bassengtrening)? Har løpt og trent endel styrke tidligere.

Har du trent mage jevnlig til nå skal det ikke være noe problem. Men hvis ikke skal man være veldig forsiktig

Vil gjerne trene, men allerede nå 6+5 så begynner jeg å få vondt i bekkenet. Vet dere noe som er greit å trene med bekkenvondt (bortsett fra bassengtrening)? Har løpt og trent endel styrke tidligere.

Det finnes jo endel øvelser som er for bekkenet. Det er jo superbra! :)

man bør i hvertfall unngå å trene de rette magemusklene når man har kommet litt ut i svangerskapet tror jeg. Da unngår man kanskje å få delte magemuskler. Tror man kan trene de skrå. Jeg ville hørt med noen som har peiling, så du gjør det som er riktig. Men tror ikke det har noe å si så tidlig i svangerskapet, tror magen må ha begynt å vokse (Da strekkes jo musklene).. :)

man bør i hvertfall unngå å trene de rette magemusklene når man har kommet litt ut i svangerskapet tror jeg. Da unngår man kanskje å få delte magemuskler. Tror man kan trene de skrå. Jeg ville hørt med noen som har peiling, så du gjør det som er riktig. Men tror ikke det har noe å si så tidlig i svangerskapet, tror magen må ha begynt å vokse (Da strekkes jo musklene).. :)

Deler ikke magemusklene seg uansett da?
Ikke at jeg egentlig vet, men har på følelsen at ting stopper seg selv etterhvert. ;)
Jeg trener foreløbig styrke (crossfit) som vanlig, men styrer unna de tyngste vektene (ikke alltid så lett...).
Har lest at man bør være forsiktig med etbeins øvelser grunnet bekkenløsning, men det er nok individuelt hvordan man reagerer på tror jeg.

Deler ikke magemusklene seg uansett da?
Ikke at jeg egentlig vet, men har på følelsen at ting stopper seg selv etterhvert. ;)
Jeg trener foreløbig styrke (crossfit) som vanlig, men styrer unna de tyngste vektene (ikke alltid så lett...).
Har lest at man bør være forsiktig med etbeins øvelser grunnet bekkenløsning, men det er nok individuelt hvordan man reagerer på tror jeg.
Jo, de deler seg. Men det har å gjøre med om gror sammen igjen etter graviditeten. :) fortsett å trene du, det er jo kjempebra. Og ting begrenser seg jo etterhvert. Veldig viktig med trening av kjernemuskulatur, og knipeøvelser ;) hehe

Back
Topp