Trening

MiniSnella

Elsker forumet
Jeg er gravid i uke 4-5 ish, og har pleid å trene men hatt pause på noen måneder pga eksamen på skole også jul etc.
Fant nylig ut at jeg er gravid men ønsker selvfølgelig å opprettholde treningen. Savner å løpe!

Noen som vet om det er greit å gjenoppta dette nå med den "lange" pausen jeg har hatt?
Antar at det skal gå fint men greit å forhøre seg litt!

Lytt til hva kroppen synes er greit :-) jeg var på trening to dager før jenta blei født ;) trente mest styrke og endret på øvelsene underveis for å tilpasse kula på magen :P

Lykke til og gratulerer med spiren ;)

Jeg er i samme situasjon, utenom den pausen da.. Men jeg mener og tror at det er sunt for både deg og barnet at du holder deg aktiv i svangerskapet

Jeg er gravid i uke 4-5 ish, og har pleid å trene men hatt pause på noen måneder pga eksamen på skole også jul etc.
Fant nylig ut at jeg er gravid men ønsker selvfølgelig å opprettholde treningen. Savner å løpe!

Noen som vet om det er greit å gjenoppta dette nå med den "lange" pausen jeg har hatt?
Antar at det skal gå fint men greit å forhøre seg litt!

Elipsemaskin er en veldig fin erstatter for løping :) Du får ikke samme tyngden i tråkkene siden du heller mere sklir også er det veldig mye bedre for ledda. Du kan svette livskiten ut av deg på en sånn en. Anbefales ;)

Jeg har jogget hver dag siden jeg ble gravid og er 14 uker. Om du er vant å løpe så kan du løpe, men siden du har hatt en par mnd opphold så kjenner du hvordan formen er og holder deg innenfor det.

Du skal ikke presse så du kjenner blodsmak, men ha en behagelig økt der du blir varm og får en god puls. Du skal ikke være helt utslitt når økten er ferdig.

Det anbefales å trene og holde seg aktiv under svangerskapet, men man bør begrense seg til kanskje 70-80% av intensiteten man ha klart tidligere slik at man ikke presser seg for hardt. Det viktigste er vel å lytte til kroppen :)

Back
Topp