Trening...

ønskersåmye

Flørter med forumet
Hei folkens! Har ett spm til dere. Hvordan er det å trene eks Zumba når man er gravid? Jeg har alltid vært ganske tynn, men nå de siste to ukene har jeg vært borte fra jobb og vips der var 3,5 kilo kommet i tillegg til den lille skatten i magen! Tenker ikke at jeg skal ta av meg noen kilo men ønsker kun og holde meg litt i form nå og kanskje få strammet opp litt plasser der det trengs ;) eks rompa og lår, da faktisk ikke buksene passer lenger.. hvordan er det feks med lette mageøvelser?

Lytt til kroppen og gjør det du føler for. Bortsett fra beinpress og tunge mageøvelser har jeg trent det meste. Beinpress kan gi press på fosterhinnen og msgemusklene blir delt når magen blir stor og skal ikke trenes.

en må bare bestemme slik selv og som hun over sier..lytt til kroppen...

for min del så skal jeg holde meg i ro..tør ikke gjøre noe..annet enn litt gå turer .men har en vond historie og har lett for å miste jeg..

Jeg planlegger å gå til gravid yoga hvis jeg blir gravid da:)Men da starter man etter uke 12 så det er nok lurt holde seg i ro før den tiden:)

Jeg fikk beskjed når jeg gikk gravid å være forsiktig med zumba ettersom det var en del hoftebevegelser. Gjorde ting verre dersom en hadde bekken-problemer.

Jeg spilte fotball frem til uke 10 i mitt forrige svangerskap, deretter enkel styrketrening bare frem tilbake 30 , da orka jeg ikke mer. Kroppen sier som regel fra hva som er greit, men skulle jeg blitt gravid nå tør jeg nok ikke fortsette fotballspillingen i det hele tatt.

Back
Topp