Trening

Håp!

Mamma til et lite frø <3
Septembermødre <3
Jeg ønsker å trene mer nå som jeg er blitt gravid, og tenker da spesielt på bekkenbunn, mage og hofter/rygg. Har trent en del før, men det siste halvåret har jeg vært slapp og doven. Prøvde nettopp Excerto sin bekkenbunnstrening, men flere av øvelsene ble litt vel tunge for en utrent kropp. Sliter med store hofter, som gjør det veldig vanskelig å holde korsryggen nedi gulvet når jeg trener liggende.

Noen som har noen gode tips til øvelser for bekken, rygg, mage og hofter? Gjerne link til øvelser og videoer!

Har fra før av veldig store bryster, og pga det veldig svøy i ryggen, så er redd jeg kommer til å slite senere i svangerskapet om jeg ikke begynner å trene nå. Noen flere som er motiverte til å starte? Kanskje vi kan oppmuntre og støtte hverandre? Jeg vil prøve å bevege meg litt hver dag, enten styrketrening eller gåtur/ellipse/svømming. Hva tror dere? Er dere med?

Jeg er med ;) Er veldig glad i å trene generelt, men er redd for at motivasjonen synker hvis jeg blir kvalm og trøtt, så høres bra ut å heie på hverandre! Kan ikke så mye om bekkenbunnstrening akkurat, men det er jo noe man sikkery bør lese seg opp på :rolleyes:

Jeg er og med :)

Kan forresten anbefale boka "Trening for kule mager", der finner du mange gode øvelser for hele kroppen :)

Jeg vil også gjerne trene gjennom svangerskapet, og bør definitivt skjerpe innsatsen på styrketreningsfronten! Er som deg Håp!, har trent en del gjennom mange år, og er glad i å trene, men akkurat det siste halve året har det blitt veldig halvhjerta..Merker dessuten det er tyngre å trene når man er både trøtt og uggen, men litt får jeg til, og det er da bedre enn ingenting :) Kan ikke så mye om bekkenbunnstrening jeg heller, men det er det vel på tide å endre på..

Så bra dere blir med! Idag har jeg ikke gjort noe, men skal prøve å få tatt noen bekkenbunn- og ryggøvelser i det minste. Merker jeg blir litt flau for å gjøre sånt på treningssenteret der mesteparten av folka enten er småjålete jente/guttestudenter eller rå kraft-typer. Så skal jeg liksom begynne med hoftehev osv.. Får vel bare bite det i meg, og tenke at det sikkert ikke er noen som bryr seg ;)

FrkFant: Takk for tips, den får jeg bla i neste gang jeg er i bokhandelen. Er vanskelig å vite hva som er bra og ikke nå når kroppen forandrer seg så fort!

Jeg er med! :) Har ikke trent på 3 (!) år, og trenger å begynne nå! bedre sent enn aldri ;)
ingen tips til måter å trene på dessverre. Min tanke er at det er viktig å røre seg uansett hva man gjør :)
Så jeg kommer til å gjøre mye forskjellige. Skiturer, treningssenter, gåtur, svømming m.m.

Dagens treningsøkt unnagjort :-) Ble løping på tredemøllen og mageøvelser :) Vanlige mageøvelser, må passe på mens jeg ennå kan gjøre det :p Den boken om Kule mager vil jeg også ha!! Følt meg i fin form hele tiden til nå, men blir faktisk veldig kvalm etter at økten er ferdig :confused: o_O Må vel roe ned litt tror jeg! Har bestilt meg PT time, håper å få noen tips. Har så lite erfaring med bekkenbunnstrening og trening som er bra for gravide, at jeg trenger tips fra en profesjonell :D

Henger meg på her jeg :) Er skikkelig jojo trener, vet jeg burde trene fordi jeg får så mye mer overskudd av det. Det jeg "pleier" å trene er ellipse maskin, sykkel eller jogging.

I dag var første dagen siden før jul og det ble 35 minutter på sykkelen sammen med en episode av one tree hill :D Deilig var det!!

Hvor ofte tenker dere å trene?

Så langt har jeg trent 5-7 ganger per uke (mye hard trening), men tror jeg skal kutte ned litt på lengde/intensitet/hyppighet... Så får jeg heller gå tur eller være aktiv på andre måter.. Er litt redd for å overdrive treningen...

Henger meg også på her! Pleier å trene 3-4-5 ganger i uke, men merker jeg har mindre energi nå!

Denne uken har det blitt en treningsøkt på senter med mølle og roing som kondis og styrke. Prøver å fokusere på rygg, armer, ben og skrå magemuskler. Ellers har ukens økter vært snømåking! Med masse snø og bratt innkjørsel er det faktisk ca 45min med forholdsvis høy puls :)

Men til uka blir det skiturer og treningssenter igjen! Blir også takknemlig for gode øvelser om noen vil dele! ;)

Så flott! Trening kan virke litt overveldende nå når kroppen ikke alltid spiller på lag. Jeg for eksempel våknet nettopp av en 2 timer lang lur... Ikke akkurat min plan for den her kvelden nei! Men jeg tror også at det aller viktigeste er å røre på seg bare litt hver dag, og så kanskje litt mer en annen, og så blir kanskje kroppen med på det etterhvert ;)

Jeg har faktisk vært veldig flink å trene i det siste men fraråder dere å gå å trene om dere er uggne!
Vi hadde en morgenøkt kl 11 i går og jeg var ganske uggen. Men i god tro tenkte jeg at det sikkert ville gi seg når jeg bare kom i gang. DET stemte ikke!! Værste treningsøkten jeg har vært med på!
Måtte avbryte treningen 2 ganger. Første gang for jeg følte jeg skulle gå rett i bakken var skikkelig svimmel. Og gang nr 2 for jeg trodde jeg skulle kaste opp!

Klarte å holde meg fra å kaste opp helt til jeg kom hjem. Da kom hele frokosten i retur.
Det er første gang jeg har kastet opp etter kvalmen kom! Så fra nå av er det kun ettermiddagstrening på meg!

Idag kom jeg igang med treningen etter noen måneders pause. Ønsker virkelig å trene igjennom hele svangerskapet denne gangen. Sist la jec treningen på hylla og ble både feit og doven. IKKE denne gangen.
Tidligere har jeg pressa meg på styrkefronten så er litt usikker på hvor mye vekt jeg kan ha på, bestilt ptrener så får se om han kan komme med noen gode råd :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Idag kom jeg igang med treningen etter noen måneders pause. Ønsker virkelig å trene igjennom hele svangerskapet denne gangen. Sist la jec treningen på hylla og ble både feit og doven. IKKE denne gangen.
Tidligere har jeg pressa meg på styrkefronten så er litt usikker på hvor mye vekt jeg kan ha på, bestilt ptrener så får se om han kan komme med noen gode råd :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg tror også det er lurt med PT for å få litt veiledning :) Før jeg ble gravid trente jeg styrke og kondisjon (intervaller) og presset meg veldig hardt! Trener like ofte som før, men har begått meg ut på mindre harde treninger og litt alternative trening ;) Men har ikke kommet i gang med bekkenbunn ennå - det bør jeg vel snart!

Det finnes en video med bekkenbunnstrening og litt annen trening som du kan bestille gratis her :)
http://www.tena.no/kvinne/gravide-og-nybakte-moedre/

Pleier å trene 2-3 ganger i uka, og håper jeg klarer å fortsette med det! Sist uke var det veldig ubehagelig å ligge på magen for å gjøre ryggøvelser, men det finnes jo alternativer. Veldig bra med en sånn tråd hvor vi kan backe hverandre opp! :D

Jeg trener som normalt enda, fire dager i uken. Tre dager hard styrketrening med ca 10 min intervaller på slutten og èn dag ren cardio i rundt 30-40 min intervaller. Legger på litt mindre belastning og litt lavere intensitet så langt. Skal høre med legen etter hvert hva hun mener, men har ikke bestilt time enda, er bare 5+4 :) Så skal jeg starte med bekkenbunn ganske med en gang, har ikke visst om nurket før nå :)

Hvordan har starten på uka vært? Jeg fikk trent i går og da gikk det bra :) I dag har jeg gått en liten tur.

Jeg ønsker å trene mer nå som jeg er blitt gravid, og tenker da spesielt på bekkenbunn, mage og hofter/rygg. Har trent en del før, men det siste halvåret har jeg vært slapp og doven. Prøvde nettopp Excerto sin bekkenbunnstrening, men flere av øvelsene ble litt vel tunge for en utrent kropp. Sliter med store hofter, som gjør det veldig vanskelig å holde korsryggen nedi gulvet når jeg trener liggende.

Noen som har noen gode tips til øvelser for bekken, rygg, mage og hofter? Gjerne link til øvelser og videoer!

Har fra før av veldig store bryster, og pga det veldig svøy i ryggen, så er redd jeg kommer til å slite senere i svangerskapet om jeg ikke begynner å trene nå. Noen flere som er motiverte til å starte? Kanskje vi kan oppmuntre og støtte hverandre? Jeg vil prøve å bevege meg litt hver dag, enten styrketrening eller gåtur/ellipse/svømming. Hva tror dere? Er dere med?

Hvis du er veldig svai i ryggen kan det hjelpe å legge et sammenbrettet håndkle under rompa, fikk jeg tips om en gang :)

Back
Topp