Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hva kan jeg trene no når jeg er gravid og ikke er vandt til å trene ? tenke det er greit å komme seg litt i form før fødselen og kanskje forhindre at jeg legger like mye på meg denne gangen la på meg 30 kilo sist
Jeg anbefaler spinning =)
De har ofte 45minutters spinningtimer som du kan begynne med Jeg var på det i går og det gikk veldig fint..!
Ikke noe problem i følge lege å spinne litt
Jeg trener hovedsaklig styrke. Har hatt veldig trøbbel med bekkenet i de forrige to svangerskapene, og både lege og fysio vokter over meg nå Jeg varmer opp med "sofasykkel" (vanlig sykkel blir feil for bekkenet), og trener stabilitets- og styrkeøvelser for bekken og kjernemuskulatur (mage og rygg). I tillegg har jeg øvelser for overkropp (armer og skuldre). Langt fra noen hardtrening, men veldig godt likevel, og så er det kjempeviktig både mtp. svangerskapet videre, selve fødselen og tiden etterpå
Gå masse tur ute i frisk luft
Jeg er ute å går med hunden ca 1 time hver dag og jeg har bare gått opp 3 kg så langt. I tillegg kan du søke opp ulike styrkeøvelser for bekkenet.
I dag var jeg og spinna litt (for meg selv, ikke time). Første gang i år, så dørstokkmila var lang og det var litt vondt (på den bra måten). Men det var deilig å få opp pulsen og kjenne kroppen jobbe skal nok prøve å fortsette med det 2-3 ganger i uka, øke til 1 time og inkludere litt gravidstyrke. Neste uker gravidyogakurset jeg meldte meg på i jula, gave til meg selv <3 blir stas
Gjør det du føler for, det du syntes er morsomt
om du ønsker øvelser du enkelt kan gjøre hjemme forran tv'n er det masse forslag på nettet. Men anbefaler helsedirekoratet, de har en artikkel med gode øvelser