Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan gjør dere det med trening under svangerskapet? trener dere hardt, moderat eller ingenting? Spekulerer litt på hva som er "akseptabelt" .. Leser så mye forskjellig på nett..
Er ein gost trent, kan ein fortsetta på samme måten. Men mann skal lytte til kroppen, den seier i fra når det er nok. Eg har vore veldig slapp dei siste åra, tidsklemma er ikkje alltid så grei;p men no skal eg prøve å skjerpe meg! Men eg skal starte med rolig trening, sykling, fjellturer, styrketrening osv. Er berre sundt å trene så lenge ein er i fin form, men skal ikkje presse kroppen for hardt når mann er gravid. Og får mann vondt i bekkene, skal man ta det litt mes ro. Reise til fysioterapeut å få ein treningsprogram der så berre tren å kos deg!
Er for kvalm til å trene nå. Men i forrige svangerskap trente jeg så hardt jeg klarte - noe begrenser seg naturlig etterhvert uansett. Om det ikke gjør vondt (annet enn melkesyre) så er det ikke farlig.
Fikk ikke trent noe de tre første månedene, men nå den siste tida er jeg tilbake på trening jeg gjør det meste som før, men prøver å ikke bli for varm (blir lett overopphetet, ikke bra for baby) og jeg har gått ned ett hakk på antall kilo på styrkeøvelsene, men det er mest fordi jeg faktisk ikke er like sterk som før...
Her om dagen ble jeg kvalm mens jeg trente, og da var det egentlig bare å gi seg. Tror det var kroppen som sa i fra om at nå var det mer enn varmt nok man skal kunne trene som før man ble gravid, så lenge ikke lege eller jm har gitt beskjed om noe annet!
Jeg har trent blant annet løping helt til i dag. Men etter time hos jordmor er det slutt på den aktiviteten.. Ble konisert rett før graviditeten, og derfor mente hun at presset/støtene som livmoren får ved løping ikke var bra. Så nå skal jeg begynne å svømme og sykle mer. Vært mye kvalm og slapp, dermed vært støttemedlem på treningssenter de siste mnd. Men satser på at jeg snart kommer i gang det også
Jeg trener nesten som vanlig. Trener ikke maks styrke, og legger opp etter formen min. Det er ikke noe problem å trene så lenge man lytter til kroppen eller føler ubehag.
Jeg har begynt å trene igjen nå etter noen mnd med kvalme! Løp mye før, men blei ubehagelig så måtte droppe det.. Er en del på elipsemaskin og går i bratt bakke på mølla.. Men kjenner det begynner å murre når jeg tar i litt mye.. Så da er det bare å roen ned igjen.. Savner å kunne pushen som jeg vil Styrke har jeg ikke kommet igang med igjen etter jeg blei gravid.. Vet ikke om jeg klarer å komme igang med det igjen heller..