Trening :(

arw1

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få motivasjon til å komme i gang me treningen igjen????
Det siste halvannet året har jeg virkelig vært flink med trening og delvis kosthold, gikk ned en god del i vekt og kom i rimelig bra form.....
Men så ble vi gravid, ryggen slo seg vrang og treningen gikk i dass :(
Nå er ryggen mye bedre og jeg burde virkelig kommet igang, men motivasjonen er søkk borte!!!
Blir bare deprimert av hele greia og livredd for å ende opp som en kval i oktober.
Noen som har gode råd for å finne igjen spirit'n til trening?

Er ikke lett det der.. :-/ Hva er det som vanligvis motiverer deg da? Hva er årsaken til at du har satt pris på treningen tidligere?

Har selv vært ganske aktiv, siden jeg har en stor hund som krever sitt. Det var en del uker jeg bare måtte gi opp å holde følge på aktivitetsnivået hans, så jeg overlot de fleste treningsturene til samboer, og var mye mer i ro pga. kvalme, svimmelhet og null energi! Men nå har jeg begynt å komme i gang igjen. Er nok litt lettere når jeg har en hund, som MÅ ha trimmen sin, for da har jeg i bunn og grunn ikke noe valg. Men jeg startet uansett litt lett, og gikk på langtur med han et par-tre ganger i uka, og har økt litt forsiktig etterhvert som jeg kjenner at formen kommer seg igjen :-)

Kanskje du skal sette deg noen treningsmål? Evt. med en belønning på slutten om du klarer målet/målene? :-)

Trur at å sette seg mål er bra. Må nok til her...
Motivasjonen min lå mest i at jeg rett og slett følte meg utrulig mye bedre og fikk mye mere overskudd av treningen. Problemet nå er å komme i gang og finne tilbake til godfølelsen ;)
Noe som burde være en motivasjon er jo at tiden etter fødselen blir lettere om jeg er bedre trent. Ja og tiden som gravid også blir lettere :)

Nei her er det bare å komme seg opp sv sofaen og på med joggeskoene!!
Kan i allefall ikke klage på været :D

Jeg er vant til å trene 5-7 dager i uken, men når jeg ble gravid ble jeg så dårlig at de første 10 ukene ble det nesten ingen trening! Nå begynner formen å bli bra igjen og jeg har funnet treningsgleden igjen! :) Bruker det som motivasjon at både svangerskap og fødsel pleier bli lettere for en som trener :) Følger ikke noe strengt trenings- og kostholdsregime som jeg gjorde. Gjør rett og slett det jeg har lyst til! Og det er det motivasjon i iseg selv ;) Lykke til :)

Takk takk dere :)
Og vet dere, nå har jeg vært ute på en 7km løpetur!!! Det føltes helt fantastisk, selv om jeg måtte gå noen meter :D
Kan ikke beskrives hvor gla jeg er for at jeg klarte å rive meg løs fra den forb.... Sofaen :p

Så flink du (og dere andre) er! :)

Jeg sliter selv med å finne noe motivasjon til å starte og trene, og sier hele tiden at jeg får vente til jeg er på plass på nye bostedet. JEg er sånn at jeg nesten må har gruppetrening på faste tidspunkter for at jeg skal komme meg ut av sofaen, og etter at jeg flyttet hit jeg bor nå (og litt før, så sommeren i fjor), så har jeg ikke trent i det hele tatt. Men er jo ganske aktiv da jeg jobber i barnehage da, så er ikke bare "sofasliter" hele dagen.. :)

Til vanlig rir, jogger, sykler, går jeg og er generelt ganske aktiv (ute, ikke inne på senter :P), men så ble jeg gravid og kvalm og har nesten gått i bakken av daglige gjøremål i huset, gå til postkassen osv.. Så føler formen er på bånn etter "treningsfri" i minst 10 uker :( Formen begynner å komme seg, så må komme i gang! Storebror spurte her en dag: "Mamma, har du sluttet å trene når vi skal sove? Du bruker nesten aldri joggeskoene dine lenger.." Ja, da er det snart på tide å bruke de igjen!!

Jeg angrer i allefall ikke på at jeg kom meg ut i går :)
Ser allerede frem til neste joggetur. Håper ryggen/bekken holder seg sånn som nå leeeeenge.

Jeg angrer i allefall ikke på at jeg kom meg ut i går :)
Ser allerede frem til neste joggetur. Håper ryggen/bekken holder seg sånn som nå leeeeenge.

Flinke du! Det kan jeg tenke meg, må være herlig å være i gang igjen :)

Back
Topp