Trening

FruA

Mamma til 3 :)
Oktobermirakler 2013
Før jeg ble gravid jogget jeg, men først så turte jeg ikke rett etter testen, og så ble jeg så kvalm og dårlig at det lille ekstra har jeg brukt på mine to små og min kjære.. Og huset innimellom :P Men nå tenkte jeg at tiden snart er inne for å ta opp tråden... Så... Skal jeg begynne å jogge rolig igjen, tro? Eller er det dumt? Jeg kan fint jogge lenge, ennå, sant? Jeg er ikke på senter, trives best ute :) Jeg kan evnt gå/jogge i skogen/fjellet.. Eller gå på veien.

Hva trener dere?

Det anbefales å fortsette med den treningen man har gjort bare ikke løfte mye tung vekt. Jo bedre form du er som gravid jo bedre kommer du deg etter fødsel også

Trening, nei det har jeg ikke tenkt på en gang, veien her er full av is og snø. Går jeg ut brekker jeg armer og ben. Men trene inne litt, det kan jeg.

Har ikke trent på 5 uker :( Det byr meg fullstendig imor for tiden! Men tenker å komme i gang i gjen etterhvert :) Der jeg bor har dem også bassengtrening for gravide, tenker å begynne med det i siste trimester :)

Jeg har HD er født med det, noen som vet om noen treninger som ikke går ut over hoftene (venstre svært vondt)

Har ikke trent på 5 uker :( Det byr meg fullstendig imor for tiden! Men tenker å komme i gang i gjen etterhvert :) Der jeg bor har dem også bassengtrening for gravide, tenker å begynne med det i siste trimester :)

Ja.. Er vel sånn med meg også.. Men siden jeg tror jeg snart blir bedre så tenker jeg at det er nok ikke dumt å begynne/planlegge å begynne :P Hørtes fint ut med bassengtrening, det må jeg kjøre langt for, så tviler på det blir noe.. Men skal prøve å være mye ute og i aktivitet da :)

Var faktisk innslag om dette på god morgen norge i dag ;) Trening var absolutt å anbefale, men gjerne med litt veiledning dersom man er usikker på hva man skal/ikke skal gjøre i de ulike trimesterne ;) Men uansett viktig å prøve å være i aktivitet :)

Klikket faktisk på god morgen norge akkurat når de takket for seg :P Derfor jeg kom på det, hehe ;)

Ja, det gjør det vel :) Jeg vet om flere som holder seg i god form hele året ved kun å gå tur! Det er lettvint og greit, og når babyen er født er det bare å fortsette med vogna foran deg :)

Uansett så gjelder vel det at alt er bedre enn ingenting, hvis det er alternativet :)

Ok men det er smertefullt å gå pga ene hofta, vil det bli lettere å gå i vann eller svømme tror du ?

Det eneste jeg har orket etter pos. Test er å gå på ski. Må ut å få frisk luft orker ikke svette treningssenter.

Back
Topp