Trening

AnnePanne

Betatt av forumet
*MIA*
Jeg er 7+4 idag, og nå har veldig lyst å begynne å jogge og trene nå som jeg snart skal legge på meg noen ekstra kilo :p Men var hos legen og skjekket blod trykket, det var da veldig lavt, så blir fort svimmel, kan ikke stå oppreist uten å vær i bevegelse, da svimler det. Så noen som vet hvordan det er med trening da? :)

Jeg er sykepleier å tenker at du ihvertfall må passe på å få i deg nok væske dersom du skal trene. Ta det ihvertfall med ro til å begynne med, kanskje med å gå en kjappere tur istedenfor å jogge?? Jeg er som sagt ingen trenings-ekspert da :hello

Jeg er ingen ekspert på temaet, men har lenge før graviditeten slitt med lavt blodtrykk tidvis. For meg ble det viktig å ta det med ro underveis i treningsøktene, kjenn på kroppen og ikke press deg for langt! Dette er vel ekstra viktig nå når vi er gravide. Men en lett joggetur der du passer på å få i deg nok vann og veksler med å gå kan nok fungere fint :)

Selv prøvde jeg yoga for første gang i går! En annerledes og uvant treningsform men tror nok at å styrke kjernemusklatur er lurt i svangerskapet :) er i allefall stiv i dag :P

Takk for svar :) Tror jeg prøve meg frem med gå turer, redd for å presse meg for hardt og vertfall når jeg er gravid. Men yoga er ikke så domt :) Har prøvd det før, ganske vanskelig men tror det kan funke om eg klarer å holde på med det flere enn 4-5 ganger :p

Høres lurt ut :) med energien jeg har hatt i den siste har jeg hatt mer enn nok med gåturer etter jobb! :P men yoga skal jeg nok fortsette med! Øvelse gjør mester :)

Hadde selv lavt blodtrykk allerede fra begynnelsen av i mitt forrige svangerskap. Det går fint å trene, men som ei nevnte ovenfor, så er det viktig med masse vann, samt ikke presse seg selv for mye. :)

Jeg hadde veldig lavt blodtrykk sist svangerskap, ble svimmel av den minste ting å det holdt med turgåing for meg da, foreløpig ror jeg rolig hjemme på ro maskinen 30 min hver ukedag og prøver å få en gåtur hver dag det er fint Vær :)

Back
Topp