Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er 7+4 idag, og nå har veldig lyst å begynne å jogge og trene nå som jeg snart skal legge på meg noen ekstra kilo Men var hos legen og skjekket blod trykket, det var da veldig lavt, så blir fort svimmel, kan ikke stå oppreist uten å vær i bevegelse, da svimler det. Så noen som vet hvordan det er med trening da?
Jeg er sykepleier å tenker at du ihvertfall må passe på å få i deg nok væske dersom du skal trene. Ta det ihvertfall med ro til å begynne med, kanskje med å gå en kjappere tur istedenfor å jogge?? Jeg er som sagt ingen trenings-ekspert da
Jeg er ingen ekspert på temaet, men har lenge før graviditeten slitt med lavt blodtrykk tidvis. For meg ble det viktig å ta det med ro underveis i treningsøktene, kjenn på kroppen og ikke press deg for langt! Dette er vel ekstra viktig nå når vi er gravide. Men en lett joggetur der du passer på å få i deg nok vann og veksler med å gå kan nok fungere fint
Selv prøvde jeg yoga for første gang i går! En annerledes og uvant treningsform men tror nok at å styrke kjernemusklatur er lurt i svangerskapet er i allefall stiv i dag
Takk for svar Tror jeg prøve meg frem med gå turer, redd for å presse meg for hardt og vertfall når jeg er gravid. Men yoga er ikke så domt Har prøvd det før, ganske vanskelig men tror det kan funke om eg klarer å holde på med det flere enn 4-5 ganger
Høres lurt ut med energien jeg har hatt i den siste har jeg hatt mer enn nok med gåturer etter jobb! men yoga skal jeg nok fortsette med! Øvelse gjør mester
Hadde selv lavt blodtrykk allerede fra begynnelsen av i mitt forrige svangerskap. Det går fint å trene, men som ei nevnte ovenfor, så er det viktig med masse vann, samt ikke presse seg selv for mye.
Jeg hadde veldig lavt blodtrykk sist svangerskap, ble svimmel av den minste ting å det holdt med turgåing for meg da, foreløpig ror jeg rolig hjemme på ro maskinen 30 min hver ukedag og prøver å få en gåtur hver dag det er fint Vær