trening!

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Som sagt så starter zumbaen min opp igjen i dag, men i går kveld snakket jeg med en kompis som er barnesykepleier og han sa at det var større sjans for sponanabort dersom du trente med mye hopp og sprell frem til du var rundt 12 uker på vei!!!!
yikes!!! jeg vil ikke miste spiren min, men jeg vil jo også trene!!!!!
Anyone???

jeg startet å tene for en uke siden. Kun kondisjon og styrke. Fikk beskjed om at jeg kan trene det ( ikke så tungt,men heller flere repetisjoner) + yoga, pilates.. Og andre treningsformer med rolige bevegelser. Gjennom hele treningen skal du kunne snakke ;)

oooook :) da får jeg bare ta det litt roligere enn vanlig og ikke bli like lilla i ansiktet som jeg pleier :P

hmmm... men hvordan sniker jeg meg unna det uten å si noe? dem vet jo at jeg tar helt ut nå jeg er der og jeg er der jo på hver trening.... :/ ?

Kan jo være mange grunner til å ikke ta alle bevegelser helt ut. Vonde knær, vond rygg, at du nettopp har vært dårlig, dårlig dagsform osv... :)

hmmm ja, men så var det meg og den lygingen da hehe. jeg tuller ikke når jeg sier at ALLE gjennomskuer meg når jeg prøver å lyge!!! er det noe jeg suger i, så er det å lyge LOL

Du kan tryggt trene, bare ikke press deg max! Om du har hatt mange SA og det er fare for det denne gangen ville nok leger anbefalt å ta dt med ro, ellers er trening i svangerskapet veldig bra :) Mødre som trener har ofte lettere og korte fødsler :)

Hva med etter dødfødsler da??? jeg vet bare det er større sjans å miste når det er så kort tid siden fødsel.... og ja jeg vet det er bra å trene, men jeg er redd for å miste igjen... men jeg reiser opp på trening så får jeg bare høre litt med instruktøren. mulig jeg tar en tlf til jm min for å høre

Jeg ringte jm jeg! Hun sa at jeg burde trene rolig og hvis jeg var bekymret så var det kanskje best om jeg gikk en tur. Men hun trodde ikke at dersom det skulle bli en sa, så ville ikke det være pga trening, så lenge jeg ikke tok helt ut og lyttet til kroppen min. Men det måtte være opp til meg og hvis det skulle skje en sa så måtte jeg ikke bebreide meg selv.
Så jeg prøver å gå i dag og trene litt roligere enn vanlig så får jeg kjenne litt på hvordan det er og evt vurdere om jeg skal gå på onsdag igjen...

De sier jo at du kan fortsette som før (men ikke så høy puls), men jeg kommer til å roe det litt ned. Jeg holdt på med Insanity og P90X i fjor, og tror kanskje det blir litt heftig med en baby i magen. Jeg tenkter jeg vil trene litt styrke og roligere kardio... Kommer ikke til å ha flat mage denne bikinisesongen uansett ;)

Det tenkte jeg faktisk på.. jeg trener litt styrke og går på tredemølla.

Er vel bare å jobbe i jobbpulsen og ikke over? Jeg får i all fall til å prate med litt anstrengelse når jeg jogger sakte på mølla, så det vill jeg fortsette med, samt timer på treningssenter, men holde meg unna høyintensitet:)

jeg går meg en tur, jeg tør ikke å ta noen sjanser. For dere med et "vanlig" svangerskap så forstår jeg at dere trener, det gjorde jeg med angelica og aron også, men siden jeg allerede har større sjans for SA så venter jeg et par uker til med å slenge meg rundt på zumbaen... så får jeg heller ta noen lengre og raske spaserturer frem til da...

jeg går meg en tur, jeg tør ikke å ta noen sjanser. For dere med et "vanlig" svangerskap så forstår jeg at dere trener, det gjorde jeg med angelica og aron også, men siden jeg allerede har større sjans for SA så venter jeg et par uker til med å slenge meg rundt på zumbaen... så får jeg heller ta noen lengre og raske spaserturer frem til da...
Jeg skjønner deg 100 % jeg er litt pinglete jeg å, men minner meg selv på å ikke beskymre meg så mye:) er litt redd for at jeg tar i for mye noen ganger, men satser på at det går bra:)

Jeg skjønner deg 100 % jeg er litt pinglete jeg å, men minner meg selv på å ikke beskymre meg så mye:) er litt redd for at jeg tar i for mye noen ganger, men satser på at det går bra:)

Vanligvis hadde jeg ikke bekymret meg, men den dødfødselen til Aron sitter støpt i hode mitt!!! jeg vil bare alt skal gå bra!!

Hehe takk! Jeg stakk på trening jeg!!! Lenge leve ubesluttsomheten hehe. men jeg tok det rolig i dag da, men alt er bedre enn ingenting ;)

Back
Topp