Trening

PetronellaMor

Flørter med forumet
Hvor mye og hvordan trener dere? Jeg er litt usikker på hvor hardt jeg kan trene i svangerskapet, både med vekter og kondisjon.. Har kjøpt en pilates-DVD for gravide fra pilates room som virker bra, men har ikke brukt den enda. Har noen kilo til overs i utgangspunktet så håper på å ikke tå opp så altfor mye i svangerskapet, men legger veldig lett på meg så må trene mye for ikke å bli stor. Synes det er litt vanskelig å vite hva som er best mtp barnet også.. Noen erfaringer? Hvordan trener dere? Kanskje noen som ikke trener så mye heller..

Jeg trener nesten som før jeg ble gravid! Men nå blir det ikke hver dag.Går på timer på elixia som cardio, spinn, shape. Løper også litt på mølle. Og trene styrke i salen. Men merker at jeg ikke får tatt i like hardt som før graviditeten. Er en del kvalm og pulsen går fortere opp.. Det jeg har lest er at en bare kan fortsette å trene som før en ble gravid, ( ikke kontaktidrett og sånne ting) men om du ikke har trent noe fra før så skal en ikke begynne å trene en masse når en blir gravid. Ta det mer forsiktig da evnt.

Det jeg har lest er at man godt kan begynne å trene når man er gravid. men at man ikke skal løfte tunge vekter, trene magen hardt eller nå nye høyder i max puls..  

Sist svangerskap trenet jeg ingenting. gikk ned 3kg i starten og opp 9kg etter på. totalt 6kg mer en hva jeg veide før jeg ble gravid. fire dager etter fødselen veide jeg 4kg mindre enn før jeg ble gravid....

usunt kosthold og null trening har desverre gitt meg enda flere kg formye så denne gangen må jeg trene før og etter......

Ikke pushe deg sånn som før, ikke gjør noe som føles ubehagelig.. Lytt til kroppen og ikke hopp så mye :)

Jeg trente med storerbror men vet ikke hvor jeg skal få tid nå!

Har noen pilates videoer liggende så må vell bli det.. og jeg går tur hver dag :)

Back
Topp