Trening!

Fitness

Forelsket i forumet
Etter at jeg begynte å trene igjen etter fødselen, har overskuddet kommet tilbake, jeg storkoser meg som trebarnsmor og energien bobler over noen ganger. I tillegg har døgnet fått et par ekstra timer, og jeg er mer tålmodig og mer tilstede for alle mine barn.

Så kom igjen damer, ut og løp, gå, jogg eller som jeg gjorde idag - var på zumba time!! Kjempe gøy i tillegg til at det er bra trim. Ingen har egentlig tid til trening, og det er lett å hvile på akkurat det, men det handler om prioritering!

gleder meg til jeg kan begynne igjen, for tiden kjenner jeg stingene litt for mye til at det frister med hardtrening, og får sting (hold) nesten med en gang jeg rører på meg. men litt gåing blir det! og så litt knebøy med en 5kg baby!

muffinsdronningen skrev:
gleder meg til jeg kan begynne igjen, for tiden kjenner jeg stingene litt for mye til at det frister med hardtrening, og får sting (hold) nesten med en gang jeg rører på meg. men litt gåing blir det! og så litt knebøy med en 5kg baby!

Knebøy er bra, og spesielt med en 5 kg's baby ;-) Ganske så stor han da, min jente var 4600 da vi var på 6 ukers kontroll. 3330 ved fødsel.

hehe ja han er stor! en skikkelig storspiser, men det er jo bra for mine knebøy;)

skal på treningsleir(karate) neste uke så da får jeg se om jeg får meg en økt da! eller om det blir å bare se på...

får du trent hver dag?

Så flink du er! Høres herlig ut!

Her er jeg alt for treig til å komme igang.. Unnskyldninga er at det kun er 3 uker siden fødsel, og at kroppen ikke er helt i form enda. Får skjerpe meg etterhvert;-) Sofaen er bare så....god.... :p

Jeg skulle gjerne ha trent litt, men kan ikke ta meg råd til kort på treningssenter for tiden, en del utgifter akkorat nå. Dessuten vil jeg ikke trene på senter før jeg kan trene magemusklene, og det må jo vente en stund til. Får jo trening av urer ut osv, og var i temmelig dårlig form før fødsel så det holder for nå.
Men jeg er litt sugen på trening nå kjenner jeg

Lg90 skrev:
Så flink du er! Høres herlig ut!

Her er jeg alt for treig til å komme igang.. Unnskyldninga er at det kun er 3 uker siden fødsel, og at kroppen ikke er helt i form enda. Får skjerpe meg etterhvert;-) Sofaen er bare så....god.... :p

Du skal ikke begynne å trene før 6 uker etter fødsel, så du kan fortsatt nyte sofaen så lenge :-)

muffinsdronningen skrev:
hehe ja han er stor! en skikkelig storspiser, men det er jo bra for mine knebøy;)

skal på treningsleir(karate) neste uke så da får jeg se om jeg får meg en økt da! eller om det blir å bare se på...

får du trent hver dag?

Jeg går tur hver dag med mindre det regner voldsomt, og så jogger jeg minst 2 ganger i uken, i tillegg til at jeg som regel får til to turer på treningssenteret. Turene på treningssenteret tar jeg som regel på dagtid, da lillemor er i barneparken der. Jeg kjenner barnepasseren der, og har absolutt ingen betenkligheter med å sette fra meg hun der :-)

Lurer på om jeg skal prøve meg på litt rockering igjen. Kjøpte det etter forrige svangerskap :-)

oioi, du lever opp til navnet ditt her ja :)

Fryste meldemskapet mitt på Spenst når jeg gikk gravid pga bekkenplager, fryste det til ut August tror jeg, for tenkte at jeg kom ikke til å trene innendørs i løpet av sommern. Men til høsten da skal jeg virkelig starte opp er planen. Enn så lenge er det turer og enkle øvelser hjemme. Var en tur innom en fysioterapaut og fikk noen øvelser for rygg og bekken (viktig å trene ryggen nå som vi ammer og bærer mye!), så skla vel holde på med de hver dag. Ellers kjente hun på magen min og sa at magemusklene  var på god vei til å vokse sammen så jeg kunne trene det jeg ville (bare gått fem uker etter fødsel). Hun nevnte også at mange bruker 1-1,5 år på å gro helt sammen!

Kos deg med treningen!

Chocolate girl skrev:

Fryste meldemskapet mitt på Spenst når jeg gikk gravid pga bekkenplager, fryste det til ut August tror jeg, for tenkte at jeg kom ikke til å trene innendørs i løpet av sommern. Men til høsten da skal jeg virkelig starte opp er planen. Enn så lenge er det turer og enkle øvelser hjemme. Var en tur innom en fysioterapaut og fikk noen øvelser for rygg og bekken (viktig å trene ryggen nå som vi ammer og bærer mye!), så skla vel holde på med de hver dag. Ellers kjente hun på magen min og sa at magemusklene  var på god vei til å vokse sammen så jeg kunne trene det jeg ville (bare gått fem uker etter fødsel). Hun nevnte også at mange bruker 1-1,5 år på å gro helt sammen!

Kos deg med treningen!

anbefaler Body Combat (med Marianne) hvisdet er spenst du trener på!!

Body Combat hørtes voldsomt ut.. *gulp*. Kommer til å begynne med mamma trening eller hva de kaller det, er på dagtid og man har med barna inn i salen.

Før så trente jeg stepstyrke og Corebar heter det vel, men er i elendig form, så må trene opp kondisen litt i sommer føler jeg, blir jo anpusten av ingenting! Her skal det powerwalkes med vogna ja!

Chocolate girl skrev:

Kos deg med treningen!

Ja greit å ta en liten sjekk hos lege e.l, f.eks 6 ukers kontrollen før man  begynner for fullt. Lykke til med treningen :-)

Fitness:

Hvordan fungerer denne rockeringen? Tenkte jeg skulle dra å kjøpe en slik, men vet ikke om den fungerer???:-)

Og evt hvor kjøpte du den?:-)

Lollimoi skrev:

Fitness:

Hvordan fungerer denne rockeringen? Tenkte jeg skulle dra å kjøpe en slik, men vet ikke om den fungerer???:-)

Og evt hvor kjøpte du den?:-)

Det fungerer, og det er morsomt! :-) Du kjenner det veldig i magen, og blir veldig sliten. Det er litt vanskelig i starten, hvertfall for meg, men det gikk seg fort til! Greit å ha litt polstring i form av tykk genser i starten, da man kan bli gul og blå hehe for rockeringen har jo innebygde vekter. Jeg bestilte min på flust.no. (innersvingen rockering tror jeg den heter) De har også tilsvarende i sportsbutikker.

Da tror jeg at jeg må prøve en slik:-) Må jo få bort denne bollemagen..hehe...

jeg tenkte å begynne å løpe litt, men mangler alt av treningstøy (er en stund siden sista ja : / ) så må først kjøpe noe "proft" utstyr så jeg føler meg mer sporty der jeg løper/jogger/ kryper ;p hehe

LadyOnHeels skrev:
jeg tenkte å begynne å løpe litt, men mangler alt av treningstøy (er en stund siden sista ja : / ) så må først kjøpe noe "proft" utstyr så jeg føler meg mer sporty der jeg løper/jogger/ kryper ;p hehe

tenkte det samme, spesielt bra joggesko!

LadyOnHeels skrev:

Ja, enig i den tanken!;-) Men det er jo noe med det, for da blir det mer morsomt å ta en løpetur når man tross alt har investert litt i fint treningstøy! :-)

Back
Topp