Trening

verteline

Elsker forumet
Man kan fint trene mens man er gravid, men at man skal være forsiktig med å begynne å trene som gravid hvis man ikke er vant til det... En vennine av meg vil ha me med på jazzersise (?), høres kjekt ut men er det kansje ikke lurt? Jeg er har ikke trent på 7 mnd eller noe å lagt på meg mye siden sommeren..

Virker nesten som om det er hundre svar på det. Jeg har lest meg frem såpass at hvis man ikke er trent, skal man ikke begynne hardt. Da er det å gå turer som gjelder. Trener man fast, kan man fortsette, bare unngå de tyngste løftene og å bli helt utslitt. 

Jeg trener fast 3-5 ganger i uka alt ettersom. JEG tør ikke begynne igjen før etter uke 12, da jeg fikk lest på meg nyere forskning som visstnok sier at risikoen for spontanabort øker. 

Det beste er nok at du konfererer med din lege om akkurat din situasjon. Det er så individuelt hvordan form kroppene våre er i, så det finnes ikke noe felles fasitsvar.
Men jeg ville også kanskje unngått hard trening i første trimester, bare sånn just in case...
Jeg går masse turer og spiser sunt, og det tenker jeg er bra nok akkurat nå ;) 

Back
Topp