Trening!

Lohne

Forelsket i forumet
Endelig skal jeg komme i gang med trening igjen! Har hatt endel problemer med ryggen før svangerskapet, og litt lite energi nå, men nå skal jeg i gang igjen!! Gleder meg, for jeg vet at dette gir meg mer energi!! Meldt meg inn igjen på treningssenteret nå, og må bare prøve meg frem i fht hvilke timer og hvor hardt jeg kan ta det.
Dere andre som trener på senter, hva gjør dere? Hvilke saltimer,type egentrening driver dere med? Jeg har kjent litt på vondt i bekkenet i dette svangerskapet, og vil gjerne ha råd i fht dette :)

Jeg går på spinning to ganger i uka og den ene spinningtimen har en halvtime styrke etterpå. Da er det fokus på kjernemuskulatur (mye mage og rygg) så det passer meg veldig bra. Jeg har sagt til treneren at jeg er gravid så han passer på hvis jeg trenger og gjøre noen øvelser annerledes og at jeg er nøye med å gjøre øvelsene (spesielt ryggøvelser) riktig. Han bruker planke myye til trening av magen og det passer meg fint, syns det er lettere med en voksende mage enn vanlig sit-ups.
Jeg er faktisk 50% sykmeldt fra jobb, men legen oppfordrer meg til å trene og det er så godt! Jeg får mer energi og det styrker selvfølelsen og selvtilliten min! :)
Lykke til med treninga!

Mulig jeg prøver litt spinning jeg også.Har bare såvidt prøvd det før, men må bare prøve meg litt frem mtp ryggen! De skulle visst begynne med timer for gravide etterhvert, så det må jeg jo slenge meg med på! Nyter hver dag nå som formen er så bra :)

Et tips hvis ryggen er litt skral er å heve styret på spinningsykkelen litt ekstra i forhold til vanlig. Spør instruktøren så får du hjelp :)

Back
Topp