Trening

Mozzarella

Elsker forumet
Nei, nå trenger jeg litt hjelp! :) Jeg har blitt sykemeldt 100% og må rett å slett komme meg i litt trening. Har bekkenløsning så er veldig begrenset hva jeg kan gjøre. Klarer å gå en halvtimes tid så bruker å være ute å gå litt men vurderer svømmehall nå. Trener dere noe? Og er det noen av dere Oslojenter som har erfaring med hvor man kan trene som ikke er så dyrt? Eventuelt hvilke svømmehaller som er greie å være i? Vil ikke at kroppen min skal ta helt kveld av den her graviditeten :)

Jeg trener lite, men går når jeg klarer det med bekkenløsningen. Men svømming er jo bra, så lenge det er oppvarmet basseng :D

NoClue skrev:
Jeg trener lite, men går når jeg klarer det med bekkenløsningen. Men svømming er jo bra, så lenge det er oppvarmet basseng :D

I oppvarmet basseng ja og så sier de på vanntreningen vår at de med bekkenproblemer ikke burde ta svømmetak med beina, men ha sånn flyteding på de. Men kunne ikke vedkommende som sykmeldte deg gi deg noen tips?

Spør legen din om å få henvisning til fysioterapi, og kanskje du kan få noen tips der? her henviser fysioterapeuter til sånn felles bekken-trening i oppvarmet basseng. Har tenkt å spørre min lege om dette på neste kontroll :)

Ja, fikk henvisning men ettersom jeg forsto var det til fysio trening, har ikke fått tak i en enda men skal ringe rundt i morgen :) Så de bruker å henvise videre altså? For det hadde jo vært helt supert for min del! 

Jeg hadde lyst til å trene flere ganger enn kun 1-2 ganger i uken siden man allerede er hjemme og har tiden til det, står opp 7 hver dag så det blir lange dager. Spesielt når jeg ikke får gjort noe her hjemme heller, ryggen min dør hvis jeg tar bort i en vaskekost :p

Hva med å gå på yoga for gravide? Jeg har ikke noen gode tips på hvor du skal gå (ettersom jeg aldri selv har prøvd det), men jeg vil tro at der er gode tilbud litt overallt i Oslo.

Jeg begynte på vannaerobic forrige uke, og jeg fikk veldig krampe i leggene og under føttene + at jeg følte meg litt kvalm av enten bølgene eller kloret.. MEN jeg gir ikke opp og skal gå minst en gang til for å se om jeg får samme opplevelse. Dog så virket det som at lillen likte det, jeg kjente nemlig hans spark på utsiden magen for første gang den natten :-) Tenk, den lille foten hans! Blir alldeles tårøgd.

Jeg er faktisk litt redd for å gå på yoga siden det er litt dyrt og jeg har prøvd det for noen år siden og da likte jeg det ikke. Men kan jo hende jeg liker det nå? ;) Ringte fysio i dag, fikk time på onsdagen allerede så da skal jeg høre hva ho har å si!

Så deilig at lillebaby ble så aktiv da! Har holdt på i huset her i hele dag og nå er babyen spinnvill i magen min, begynner å lure på om hun hikker jeg. Kommer sånne tak med dunking. Gøy 

Skjønner deg godt, jeg har ikke prøvd yoga på treningssenter med har prøvd hjemme og likte ikke det noe særlig. Har også prøvd pilates (på Elixia), og det var heller ikke min grei. Men kunne tenke meg å prøve begge deler nå som jeg er gravid, man har jo liksom et annet behov nå :-)

Så gøy at du kjenner babyen så godt, det er helt magisk! Hikke høres søtt ut

Lykke til hos fysio, håper hun har noen gode tips!

Back
Topp