Trening?

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
Noen andre som satser på å trene seg gjennom svangerskapet? Jeg trener en del styrke og kardio, og kommer til å prøve å fortsette med dette så langt det lar seg gjøre:)

Sist trente jeg ikke, men gikk myyye tur. Gikk likevel opp over 20 kg, og det er jo i overkant, og følte meg VELDIG tung på slutten. Kiloene raste jo av igjen i løpet av de første månedene (kolikkbarn som fullammes, med melkeallergi, will do that to you).

Jeg tror nok at jeg hadde følt meg bedre i de siste månedene, men også etter fødselen dersom jeg hadde vært flinkere til å trene. Hadde tegn på både svangerskaps- og fødselsdepresjon, og det er IKKE gøy. Trening frigjør jo lykkehormoner....

Jeg har også en plan om å holde meg i form gjennom svangerskapet.
Etter at jeg flyttet mer 'usentralt' og tilbudene er mindre blir det vanskelig å trene like fast som jeg har gjort tidligere, men planen er iallefall å komme meg opp av soffaen og ut. Generelt være aktiv i hverdagen :)
Har tidligere trent kampkunst, men det er ikke så veldig forenelig med en voksende mage uasnett, og så får vi se hvor lenge det er safe med innebandy med kollegaer etterhvert også ;) Jeg får høre med legen :)

Phibonacci skrev:
Jeg har også en plan om å holde meg i form gjennom svangerskapet.
Etter at jeg flyttet mer 'usentralt' og tilbudene er mindre blir det vanskelig å trene like fast som jeg har gjort tidligere, men planen er iallefall å komme meg opp av soffaen og ut. Generelt være aktiv i hverdagen :)
Har tidligere trent kampkunst, men det er ikke så veldig forenelig med en voksende mage uasnett, og så får vi se hvor lenge det er safe med innebandy med kollegaer etterhvert også ;) Jeg får høre med legen :)

Jeg har selv spilt innebandy, men kommer ikke til å være med denne sesongen i det hele tatt, det tør jeg rett og slett ikke.. Men lurt å høre med legen:)

Det er jo mange styrkeøvelser og lsikt du kan gjøre på egen hånd også, uten tilgang til treningssenter. Men det viktigste er nok å komme seg opp av sofaen ja, og få opp blodpumpa litt:)

Hadde tenkt til det, men hver gang jeg begynner så ender det med at jeg må løpe rett på do å kaste opp. Babyen er ikke helt for trening :/ Sist gang gikk jeg ned 12 kg i svangerskapet pga jeg kastet opp hver dag i hele svangerskapet. Hadde et opp hold på 5 uker fra uke 30-35, men så var det i gang igjen. Håper ikke det samme skjer denne gangen.

Prøver å trene noen dager i uka, trente hver dag sist svangerskap.. Men denne gangen er jeg skikkelig kvalm og spiser veldig lite så energien har forsvunnet, og dermed to-tre kg... Blir bare mer utslitt av treningen, men satser på at det blir bedre etterhvert slikt at jeg får trent mer...  

Jeg kommer nok til å trene litt ja, men ikke tung trening.  Kommer til å holde meg i form, men ikke trene for å holde vekta nede. La på meg 18 kg sist, og da spiste jeg bare cherrytomater og isbiter:P Gikk fort ned i vekt etterpå, og måtte kun trene av meg de siste 3-4 kg, og stramme opp da selvfølgelig. Vil jo helst holde meg innenfor de anbefalte 14 kg denne gangen, men går det ikke så går det ikke. :)

Jeg har tenkt å fortsette med spinninga så lenge jeg klarer, men jeg kjenner jeg har litt "trøbbel" med styrken...det sitter nok i hodet, for jeg vet jo at det er greit...men det med at gravide ikke skal løfte tungt sitter for godt prentet inn i hodet mitt til at jeg klarer og skjønne at det er greit å trene styrke..! Hvis det var forståelig...

Skulle ønske jeg kom meg på treningssenteret ... Men eier ingen energi for tiden. Vet at trening gir energi.. Men er så mye som skjer med meg psykisk, at det blir nesten litt for mye for meg å skulle tenke på trening i tillegg... men spiser sunt da.

Andre som har det likt?

Mange her som er veldig flinke ja! Det står respekt av å trene seg gjennom et helt svangerskap. Man må jo selvfølgelig legge liste ut fra hvor man er i utgangspunktet, og selvfølgelig kjenne på kroppen. Bekkenløsning og jogging funker jo for eksempel dårlig.

Jeg kjenner også på den gamle myten om at gravide ikke skal løfte tungt, men kjenner godt etter på kroppen hvordan jeg har det, så tenker jeg at dette skal gå fint!

Gleder meg til resten av svangerskapet

Jeg håper jeg klarer å trene hele svangerskapet, men jeg sliter litt med bekkenet, så det vil vise seg hvor mye jeg får trent. 

Back
Topp