Trening

lakerol

Elsker forumet
Noen som har noen gode råd i forbindelse med trening og bekkenløsning? Det er over fire månder igjen til termin og det er veldig lang tid uten trening...
Vil så gjerne finne en god trennigsform som ikke ødlegger mer ennn det som allerede er herpet...

Jeg har samme problemet, og trener ved hjelp av en "pilates-ball" (stor, oppblåsbar ball). Jeg gjør en rekke øvelser for mage, rygg, bekken og lår/legger på den. Overkroppen/armene trener jeg på vanlige styrkeapparater. Det er relativt rimelig å kjøpe seg en slik ball, eller så har kanskje ditt lokale treningssenter slike baller til utlån.

PS: Hold deg unna asymmetriske øvelser (dvs. du skal ikke gjøre øvelser hvor du har beina usymmetrisk i forhold til hverandre), og øvelser med bredt hofteutslag (guttespagaten er ikke lurt).

Svømming (helst i varmt vann) er bra, men ikke vanlig bryst-/ryggsvøm hvor du gjør vanlige "froskebevegelser" med beina - benytt "svømmeføttermetoden"/crawling. Jeg er også i varmebasseng hver fredag og bare slapper av og gjøre små bevegelser/flyteøvelser i vannet, det er veldig behagelig og avspennende.

Jeg kan ikke gå på hardt underlag, så jeg bruker stort sett bil. Men jeg tar gjerne på meg turstøvlene mine og går korte turer på myke skogsstier, det er godt for både bekkenet og resten av kroppen.

Hvis du har veldig vondt en dag, kan det hende du kan få gratis akupunktur på ditt lokale legesenter eller nærmeste sykehus (jeg har et slikt tilbud på Hamar sykehus), og du får også gratis behandlinger hos fysioterapaut ved behov (rekvisisjon fra din lege). Fysioterapeuten vil også kunne sette opp et tilpasset treningsopplegg til deg.

Lykke til! [:)]

Supert svar! Jeg har akkurat kjøpt meg en slik ball faktisk, men er ikke helt dreven på bruken enda. Skal nok finne ut av det. Vanntrening får jeg en gang i uka, men skulle gjerne hatt tid til mer!

jeg trener på trimsykkelen min og svømmer.da gjør det ikke noe vondt heller. jeg unngår å gå lange turer, det blir jeg sliten av.

Det absolutt værste er å gå tur ja. Har en Leon berger hjemme som ikke er noe særlig glad for at matmor ikke lenger kan gå lange turer.

hvor kan jeg få tak i en sånn treningsball? og hvor mye koster den? sliter med bekkenløsning, og orker ikke gå så mye tur! [:-]

Tror alle sportsbutikker har sånne. Jeg bestillte min gjennom jobben, men det er bare¨å spørre i en sportsbutikk så betiller de en til deg. Til min ball fulgte det med et veldig forståelig trenings program, og jeg vet at du kan få kjøpt video.

Koster ca 200 kr i butikke tror jeg.

Back
Topp