Trening

Hummingbird

Elsker forumet
Hei jenter [:)]

Lurer på om noen av dere vet hvordan det er med trening når man er gravid? [:)] Hva man kan trene og hvor langt man kan "pushe" seg. Hvordan er det feks med pilates? [:)]

Det er noe du bør kjenne på selv egentlig.

Sport med kontakt: fotball, håndball osv bør en slutte med til uke 12.

En vil merke når magen begynner å vokse at det feks ikke er så lett å gå på aerobic eller løpe (hopp og sprett aktiviteter sies å være ubehagelig.)
Men pilates og yoga er noe du kan trene nesten helt fram til fødselen om du orker [:)]

Kroppen din sier fra om det meste selv. Som det står ovenfor er det anbefalt å holde seg unna ballsport, men det er likevell mange som gjør det, så man må avgjøre selv. Jeg har selv timer i både spinning og pump(styrketrening med vekter) og kommer til å gjøre det helt til jeg blir sykmeldt eller kjenner at kroppen min ikke klarer det. Men akkurat nå kjører jeg på som før. Det eneste er at det er ikke så behagelig å ligge på magen lenger så da blir det alternative øvelser der[;)] Men hvis kroppen din ikke sier noe på at du trener som normalt så gjør du bare det. I tillegg til vektløfting og spinning, så trener jeg både aerobic, step og jogging uten problemer- enn så lenge[8D]
MEN...man trenger ikke å trene seg oppover om du skjønner, altså legge mer press på det enn til vanlig. Om du tar 50 kg i knebøy, så er ikke dette tiden for å øke til 60, men heller bare fortsette å ta de 50 som du har jobbet deg opp til tidligere om du skjønner.

Kjør på!Tren og gjør kroppen mer forberedt på maratonet som kommer i mars[;)]

En liten gylden regel er at så lenge det føles greit for deg, så har babyen også det greit.
Men en bør unngå å trene med for høy puls over lang tid, samt unngå overopphetning. Og som tidligere sagt, dette er ikke perioden å bygge seg opp på, men heller vedlikeholde.
Det er kjempeviktig å trene i svangerskapet, da det fører til lettere svangerskap og fødsel!

Takk for gode svar alle sammen [:)]

Back
Topp