Trening

marlene87

Gift med forumet
Da har jeg nettopp vært på en fin og passe lang sykkeltur i finvær :) Det var skikkelig deilig, og det gjør noe med trøttheten :) Jeg har fått beskjed om å være meg selv og gjøre som til vanlig foruten noen unntak da, og da gjør jeg det :) Ellers kommer dette til å bli ett laaaangt svangerskap!

så jeg anbefaler alle til å ta fatt i sykkelen eller beina å gå en tur :)

Liker innstillinga di![:)][:)][:)]
Fysisk aktivitet (lett/moderat) har kun positive innvirkninger på svangerskapet og også fødselen! Både mor og baby har godt av det!

Jeg kommer til å holde meg så mye som mulig i aktivitet så fremst bekkenet ikke streiker helt da, sliter nemmelig med bekkenløsning til vanlig og den har allerede begynt å komme mer frem allerede nå, så her er det bare bekkenet osv som setter en brems.

Er jo kjempe godt å få rørt på seg enn bare å sitte i still å rotne bort i en stol eller sofa

Tenker at hvis lille spire ikke klarer å holde seg fast ved litt trening så er det nok en mening med det... Men det går helst bare bra i de fleste tilfeller :) Må være positiv, kunne ikke vært lykkeligere nå :)

Leste i Aftenposten idag at det anbefales 30min passe hard trening hverdag under graviditeteten.. Da får en visst letter fødsel, letter tid etterpå, og mindre sjangs for å gå oppi vekt..

Jeg spiller golf et par ganger i uken, da er vi ute å går i ca 4 timer.. Og så spiller jeg innebandy engang i uka[:)]

Har en slik gymball som jeg tenkte å prøve å trene med, men aner ikke hvordan.. Rokkering er vel uaktuelt nå vil jeg tro...

Alt skal visst bli lettere med trening! Men man må kjenne kroppen sin selv og hvis det blir ubehagelig eller noe så roer man ned! :)

Jeg hadde en ganske lett fødsel sist, og det tror jeg er mye pga treninga. Jordmor sa at jeg har den perfekte fødekropp også da. Er lang (184 cm) og har brede hofter. Håper jeg er like heldig denne gangen også[:)]

Kanskje vi kan ha en egen emne om treningstips og øvelser for gravide her? Noen som har født før og vet om fine enkle øvelser en kan gjøre hjemme, eller ute for den saks skyld..[:)]

Gå tur, jeg er glad i spinning, ellers er det jo treningssenter som har trening for gravide[:)]

under mitt forige svangerskap trena jeg helt til uke 36, da orka jeg ikke mer pga halsbrann.. men jeg kjenner at det gjorde godt for kroppen., og gjorde det lettere for meg etter fødselen

SÅ DET ER BARE Å TRENE JENTER![:D]

ORIGINAL: Gjemmer meg litt

Jeg hadde en ganske lett fødsel sist, og det tror jeg er mye pga treninga. Jordmor sa at jeg har den perfekte fødekropp også da. Er lang (184 cm) og har brede hofter. Håper jeg er like heldig denne gangen også[:)]

Jeg er også 184 høy og er vant til å trene. Så kanskje det er bra for meg det da [:D] er lov å håpe i allefall. Jeg snakket med min veileder på treningssenteret, og hun anbefalte selvfølgelig å trene. Men ikke tunge løft, og ikke for mye hopping. Og dette var heller ikke tiden for å øke treningen i forhold til hva man er vant til. Men veldig viktig å være aktiv, og lytte til kroppen.
Får håpe det blir mye fint tur vær i sommer da [:D]

Back
Topp