trening ved graviditet

bertelure

Forelsket i forumet
hei! det er jo viktig med trening når en er gravid også, men jeg lurte da på hva kan jeg ikke gjøre for eksempel? hva med sit ups? det kan jeg vel kanskje ikke...
men jogging går? noen som vet ? tenkte på å trene litt på et treningssenter!

Nå får ikke jeg lov til å gjøre så mye, men ei venninne av meg var med på spinning,jogging og gikk lange turer..Hun måtte bare ta det roligere enn hun ellers hadde gjort.

Lagidretter som innebærer at man kan få et hardt spark e.l i magen bør man unngå, ellers strides vel de lærde litt om det faktisk bare er bra, eller om det kan være risikofylt å trene når man er gravid. Selv tenkte jeg å holde meg unna trening til første trimester er overstått.

Jeg går tur med staver når jeg orker det....og ikke er kvalm eller for sliten..... Svømming er vel og bra. Det skal jeg gjøre litt når jeg kommer over den verste sliten-og kvalm perioden...

Jeg rir hesten min hver dag og jeg rir ikke rolig. Jeg hopper og konkurerer som vanelig og har gjort akkurat som før jeg ble gravid. Det eneste jeg er forsiktig med er å løfte..ellers merker jeg nå selv hva som ikke går og hva som er vondt...
Har ikke noe tips men jeg tror du kjenner selv hva som går og ikke går..
Lykke til videre[;)]

Så flott at noen kan trene da[:D]Jeg har så vondt pga bekkenløsning så det går dårli m trening, men gjett om jeg skal starte m det samme babyen er kommet...

MEN HUSK JENTER: DRIKK MASSE VANN FØR, UNDER OG ETTER TRENING OG BLI IKKE OVEROPPHETET!!!!![:D]

men i forhold til løfting. når er det man skal begynne å tenke mer over det liksom? allerede nå etter 6 uker? jeg er forsiktig nå, men jeg vet ikke om det er nødvendig enda. jeg er i en jobb som krever noen ganger tunge løft også.. men løfter da på riktig måten liksom, tenker mer på det nå.

Du skal faktisk være mest forsiktig se 3 første mnd...

Hei! Har hørt at det er veldig lurt å trene også når man er gravid. Det gir jo som kjent overskudd i hverdagen, og det trenger vi nå! Men har man ikke trent før, bør man ta det rolig. Et treningssenter hørtes ut som en god ide. Der har de proffe folk som kan hjelpe deg. Si fra at du er gravid, så vet de hva du bør og ikke bør gjøre. Gåturer og svømming anbefales også. Jeg har fått en nydelig liten bok som heter "Hurra, jeg er gravid" av Kari Jaquesson (koster under hundrelappen?) som jeg har stor glede av. Der er det bl.a. en del tips om øvelser en kan gjøre hjemme også.
Lykke til med trening / aktivitet! [:)]

Hei

Jeg har lest at riding er en av de aktiviteten man skal unngå. Du bør kanskje klarere at det er greit med legen din?

Både lege og jordmor har sagt at det beste er hvis jeg fortsetter å ri...
Hvis jeg lar være å ri en dag har jeg skikkelige rygg problemer som kommer av bekkenløsning. Men så lenge jeg får ridd klarer kroppen å holde dette i sjakk..

Back
Topp