Trening under svangerskapet

x1xhnilss

Andre møte med forumet
Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid!! Jeg har vært en aktiv idrettutøver i mange år,og er det forsåvidt ennå. Jeg lurte på om det er noen som vet om det er farlig å konkurrere og få melkesyre når man går gravid??[8|]

man ska væl kunne trene sånn som man e vant t når man bi gravid. men d e væl nån sport typa mæn bør være litt meir førsekti me

heisan[;)] gratulerer med graviditeten[:D]

jeg er også veldig aktiv, trente før jeg ble gravid opp til 6 dager i uken.. nå trener jeg 4 ganger i uken..
Du kan godt trene, men du skal ikke trene så du blir overopphetet.. fordi babyen kan ikke regulere varmen så bra der inne..  også er det vikitg å kjenne på dagsformen. Men det viktigste er at du ikke skal ta deg helt ut[;)] snakk om at pulsen ikke skal ligge over var det 60%??
ellers er det bare sunt å trene..  men bør holde seg unna sport som kan være risiko.. som fotball, ridning å sånt.

Ser jo alle forsjellige idrettsutøvere, de holder jo på med "hard" trening til de føder så og si... så det kan umulige vere noe fare med det. ta det i ditt vanlige "tempo" og tenk på den lille så går det vell greit. tror det er lurt og ha på lite luftige klær, så dere ikke blir for varme [:D][:D]

ORIGINAL: nemi.marselia

man ska væl kunne trene sånn som man e vant t når man bi gravid. men d e væl nån sport typa mæn bør være litt meir førsekti me

signerer,og gratulerer med spira![:)]

Konkurranse har ikke jeg peiling på, men melkesyre kan vel ikke være skadelig? Det får ihvertfall jeg når jeg går opp en lang trapp, raskt?
Uansett, ang trening, så BØR man trene når man er gravid, moderat. Svangerskapet blir bedre, fødselen bedre, og man kommer seg lettere etterpå, og har krefter. Jeg har trimvideoen for gravide til Kari Jakcesson. Den er helt super, og der får man et innblikk i hva/ hvordan det er greit for gravide å trene. Man skal ikke bli sliten.
Lykke til!

Back
Topp