trening under svangerskapet

cbaarnes

Andre møte med forumet
hei damer

jeg spiller egentlig aktivt fotball, men har ikke veldig lyst til å sparke kamper lenger nå. redd for baby, men veit at det ikke skal være farlig.

flere i samme båt? har ikke snakket med legen ennå.

Vet ikke åssen sport en bør/må holde seg unna i svangerskap.., men med fotball, så kan en vel få en ball rett i magen osv.. kan ikke være helt bra.. gjør kanskje ikke noe sååå tidlig, men senere, eller ???

[:)]

men jeg er ikke i samme båt da.. hehe.. ikke noe sport på meg..[;)]

"Kontaktidretter som handball, fotball, basket og ishockey betraktes som risikoidretter. Idretter med høy risiko for å falle som turn, sprangridning, alpinsport er heller ikke å anbefale. Dykking bør unngås under svangerskapet fordi fosteret er i økt risiko for dekompresjons komplikasjoner."

Fra: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/livsstil/rad-om-trening-under-graviditet-24743.html

Råd til hvert trimester: http://www.side2.no/helse/article2505282.ece

Jeg går på gruppetimer og har forsatt med det, merker det er tyngre og at jeg svetter mer, men går greit foreløpig[:)]

sign over... kontaktidrett er ikke så bra...
Jeg jogger og sykler endel og har tenkt å fortsette så lenge det lar seg gjøre :) Så får jeg heller gå over til turgåing hvis det blir for tungt! :)

jeg spilte fotball aktivt før og jeg spilte fotballkamp før jeg visste jeg var gravid med snuppa. Jeg fikk ballen hardt i magen den kampen, men alt gikk veldig bra med svangerskapet. Kanskje værre som de andre også sier når man kommer litt lenger, tror ikke det anbefales etter 3 mnd. Men i den samme kampen reiv jeg av korsbåndet i kneet så ble gående på krykker i flere mnd samtidig som jeg var gravid. Nå har jeg operert korsbåndet for litt over en måned siden og trener masse nå. Men det er jo styrke og det tror jeg man kan trene fram til fødsel:)

Men vet om flere som velger å slutte med en gang de finner ut at de er gravid. 

Har hørt at man kan drive med ball-/støtidrett til man er tre måneder på vei[;)] Før den tid er livmoren uansett bak bekkenkanten...

Back
Topp