Trening under graviditeten

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Trente 5 dager i uka før, og har nå redusert til 3. Trener det samme men har modifisert litt siden det er endel som begynner å bli for tungt nå.
Itillegg går jeg turer og sykler med barna til skolen. Men igår var sistnevnte litt ubehagelig så jeg er usikker på hvor mange uker jeg har igjen før sykkelen parkeres.

Jeg har virkelig ikke vært i form til å trene noe som helst dette sv.skapet. Og nå kjenner jeg virkelig på treningsabstinensene.... Skal bli godt å få ut ungen sånn at jeg kan begynne å løpe feks igjen :) Bare kjenne at man virkelig lever og jeg elsker å trene hardt! :D

Har trent mellom 3-4 dager i uka med styrketrening samt noen pulsstep/spinn timer frem til nå mn den siste uka har jeg vært helt skutt og liggi rett ut på sofaen. Mn håper jeg kan fortsette med litt trening frem til fødselen da[emoji3] Iallefall gåturer o.l. Springing venter jeg med til kiddn er ute[emoji5]

Mange aktive gravide her da ser jeg. Og det vel naturlig om formen ikke er der, at treningen ikke blir like aktiv.

Noen som har erfaring med yoga under graviditeten da?

Er selv gravid og vurderer og prøve ut dette :)

Nei, ikke sjans i havet. Klarer knapt å fungere i hverdagen, ikke energi til noe mer.

Jeg går på yoga. For meg er det litt vanskelig og tungt, fordi jeg har vært sykemeldt siden uke 5 (risiko for spontanabort og etterpå forliggende morkake- placenta praevia)
Før graviditet var jeg veldig aktiv. Hadde både fysisk jobb og trente mye. Elsket å løpe. Nå har jeg ikke beveget meg i 25 uker så er en del å hente ut fra yoga timene.
Vi øver å puste og trener der litt også. Håper at jeg husker disse pusteøvelsene under fødselen..

Åh, som jeg misunner dere som kan trene! Jeg trener i vann. Anbefaler alle i Oslo som har vond kropp å bli med! Vanntrening for gravide på vestkantbadet. Man kan bli med når som helst og betale for så mange timer man tror man kan være med. Jeg har betalt for ti timer i høst. Var syk noen uker og da hoppes de bare over :D supert! Ble anbefalt det av naprapaten min fordi det er bra når man har bekkenløsning. Godt å kjenne kroppen jobbe, uten at den tunge magen får gjøre vondt. Bedre for Bekkenløsninga enn yoga :)

Totalt tomt for energi.
Har mere nok med å komme meg på skolen.
Ber om sykemelding på mandag for klarer ikke gymmen

Jeg går rolige gåturer på til sammen ca en time til en og en halv time hver dag, ellers ingenting. Kynnere har satt stopp for alt som gjør meg tungpustet. Nå er jeg tilbake på jobb etter å ha vært sykemeldt i flere uker, så jeg sover for det meste når jeg ikke er på jobb.

Mange aktive gravide her da ser jeg. Og det vel naturlig om formen ikke er der, at treningen ikke blir like aktiv.

Noen som har erfaring med yoga under graviditeten da?

Er selv gravid og vurderer og prøve ut dette :)

Jeg går på gravidyoga og liker det godt! Sliter med bekkenet, så ikke alt jeg får gjort, men instruktøren er veldig flink til å tilpasse.
Hun snakker også mye om fødsel og ting man kan ta med seg fra timen som kan hjelpe[emoji5]

Lite aktivitet jeg får gjort ellers i hverdagen, så disse timene er virkelig gull verdt! Å få strekt på den stive og støle kroppen gjør godt både fysisk og psykisk [emoji106]

Trener mye, nesten daglig. Har Merker liten forskjell på treningen tidligere men siste ukene kjenner jeg kroppen er tyngre. Fortsetter å trene så lenge jeg kan, men ikke så mye løping lengre. Blir mest tabatta, spinn og fjellturer

Back
Topp