Trening under graviditeten - erfaringsutveksling

Tr87

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 4,5 mnd på vei med mitt første barn og er opptatt av å fortsette å holde meg aktiv under graviditeten. Jeg har fokus på styrke og kondisjon og har trent mest med manualer og jogget i det siste.
Noen som har noen tips til spesielt gode øvelser/treningsformer? :-)

Er du på treningsstudio? De vil ha mange gode råd.
Ellers så trente jeg veldig likt som deg når jeg gikk gravid med mine.

Dere er så heldige! Her begrenser bekkenet mye av treninga.. :-( ville trent ryggøvelser/stabiliserende øvelser (f.els seteløft i slynge/på ball o.l.)..

Jeg er og veldig usikker på treningen nå. Jeg er bare 7+4 på veg, men har etter hver styrke økt fått rosa utflod, vert på ul og alt ser bra ut, men fikk beskjed av lege å ikke presse meg for hardt, noe jeg ikke synes jeg gjør på treningen. Jeg blir så rastløs og sur av å ikke få trene som før (ja, det viktigste er at barnet vokser og har det bra). Jeg går mye på ski, det går fint. Så er jeg på spinning, det går og fint. Men jeg savner styrke treningen, og lurer på om dere har noen gode tips for trening der man ikke bruker så mye buk muskulatur, da jeg tror det er denne som gjør at jeg får smerter og rosa utflod. :)

Jeg er 15+2 og jogger hver dag. Håper jeg kan løpe hele veien. Trener lett kjernemusklatur og bekken et par ganger i uka :)

Back
Topp