Trening under forsøk

Máire29

Forelsket i forumet
Vurderer å starte på treningssenter med gubben for å forhåpentligvis gå ned litt i vekt pluss at det er godt for psyken ;)Har hørt man skal holde seg i ro under stimulering, men regner med at noe aktivitet er lov, f.eks gåturer?

Vurderer å starte på treningssenter med gubben for å forhåpentligvis gå ned litt i vekt pluss at det er godt for psyken ;)Har hørt man skal holde seg i ro under stimulering, men regner med at noe aktivitet er lov, f.eks gåturer?
Eneste du skal være forsiktig med å løfte tungt. Ellers er det bare å trene på :) å ikke alt for høy puls.. men normal trening har aldri skadet :)

Løping og hopping bør unngås under stimulering. Samt løfte vekter over hodet. Utover det er bare å gjøre det som føles greit ut. For min del har jeg vært så stinn der nede, at det har vært uaktuelt å gjøre så mye annet enn å gå turer og litt styrke.

Ikke løfte vekt, kontaktsport eller hopping under stimulering pga eggstokkene kan vri seg. Men man har jo ikke mye lyst å trene de siste dagene før uttak...
Man skal også ta det med ro i 2 uker etter uttak. Men man trenger ikke å være sengeliggende. Jeg gikk på lette fjellturer. :)

Skriver under det andre skriver her; Ikke hopping, løfte veldig tungt eller løft over hodet.
Det er også begrensa hva man orker under stimulering etterhvert :P
Jeg fikk en delvis vridd eggstokk etter sist forsøk, det er viiiirkelig ikke noe å prøve på!
Har aldri hatt så vondt som da.
Men unngå hopp og sprett, så går det nok veldig bra :) Gåturer er nok bare bra og positivt :D

Skriver under det andre skriver her; Ikke hopping, løfte veldig tungt eller løft over hodet.
Det er også begrensa hva man orker under stimulering etterhvert :p
Jeg fikk en delvis vridd eggstokk etter sist forsøk, det er viiiirkelig ikke noe å prøve på!
Har aldri hatt så vondt som da.
Men unngå hopp og sprett, så går det nok veldig bra :) Gåturer er nok bare bra og positivt :D
Og ja, fysisk aktivitet gjør underverker for min psyke i hvertfall! :D

Tusen takk :) Da avventer jeg treningssenter til etter første forsøk. I mellomtiden kan jeg gå turer og endre kosthold. Er kanskje greit å uansett ikke starte altfor hardt ut med trening når man ikke har trent siden starten av 20-åra;)

Back
Topp