Trening, styrke

Cloe

Elsker forumet
Himmelbarn
Mailykke 2018
Noen som trener styrke i svangerskapet ?
Trenger tips til diverse øvelser:-)
Hjemmetrening, ikke på senter:)
Holder på å sette opp et treningsprogram:) jeg har vektmanualer men skal ikke bruke de tyngste har jeg skjønt:)

Er det øvelser man absolutt ikke kan trene?

Jeg gjør! Trener dog på senter, men har trent som før jeg ble gravid til nå (8+5). Har kun unngått maksløft, og droppet enkeltøvelser innimellom dersom de føles ubehagelige f.eks pga murringer og stikninger.
Velg øvelser du liker og finn heller alternativer om de føles ubehagelige. Pia Seberg har mange fine hjemmetreningsøkter på bloggen sin og Inger i Dubai har skrevet mye fornuftig om trening for gravide

Jeg gjør! Trener dog på senter, men har trent som før jeg ble gravid til nå (8+5). Har kun unngått maksløft, og droppet enkeltøvelser innimellom dersom de føles ubehagelige f.eks pga murringer og stikninger.
Velg øvelser du liker og finn heller alternativer om de føles ubehagelige. Pia Seberg har mange fine hjemmetreningsøkter på bloggen sin og Inger i Dubai har skrevet mye fornuftig om trening for gravide

Takk for tips, skal sjekkes:)
Har nå fullført min aller første treningsøkt dette svangerskapet, det var tungt men godt. Kjenner at formen har tapt seg mye, så fra nå av skal jeg absolutt klare å finne tid til hvertfall litt trening:)

Tok 20 min styrke nå. Litt knebøy,litt utfall, planke og andre øvelser med vekt.
Itillegg til 20minutter på tredemølla. [emoji106]
Håper å finne motivasjon til å fortsette[emoji2]

Takk for tips, skal sjekkes:)
Har nå fullført min aller første treningsøkt dette svangerskapet, det var tungt men godt. Kjenner at formen har tapt seg mye, så fra nå av skal jeg absolutt klare å finne tid til hvertfall litt trening:)

Tok 20 min styrke nå. Litt knebøy,litt utfall, planke og andre øvelser med vekt.
Itillegg til 20minutter på tredemølla. [emoji106]
Håper å finne motivasjon til å fortsette[emoji2]
Så bra! Synes det er litt tyngere å komme meg på trening nå, men det gjør så godt på formen og energien - det er god motivasjon :)

Det hjalp mye selv om det ikke var mer enn 40min totalt. Våkna litt til her nå[emoji3]

Men må innrømme å si at det var fryktelig tungt å komme igang. Var ikke akkurat veldig motivert, og øvelser som jeg tidligere har syntes var fine og ikke så tunge var jo nå kjempetunge[emoji1] men slik er det vel alltid med engang man starter med trening . Ikke trent regelmessig på over 1år nå så får bare starte forsiktig :)

Back
Topp