Trening - som vanlig i første trimester?

Mariamamma

Glad i forumet
Har hørt forskjellig, nemlig, og lurer på om noen vet hva som gjelder når...

Har bl.a. lest at man ikke skal gjøre rette situps, men bare skrå, fordi magemuskeleg skal åpnes. Men det skjer jo ikke på leeeenge ennå - er det det derfor etter første trimester man skal slutte med det?

Har også blitt informert om at øvelser som involverer utfall o.l. bør begrenses/kuttes.

Men all kardio kan trenes som vanlig foreløpig? Og styrke også, så lenge man ikke øker vektene?
Er Pilates bra? (Kommer jo litt an på det med mageøvelsene...)

Håper noen kan opplyse meg - vil jo ikke gjøre noe som er uheldig...
 
Takk Martine!
Så artig - jeg ser vi er kommet omtrent akkurat like langt! Da får vi følge godt med hverandre, det hadde vært gøy! [:)]
 
jeg trente så og si normalt de 3 første mnd.utelot de hardeste mageøvelsene og presset ikke pulsen så høyt.ble så svimmel av det...nå sykler jeg og trener skuldre og armer men tar ikke med bein / rompetrening.har fått bekkenløsning så det blir bare vondt etterpå.
 
eg har læst at pilates kan ver bra for spesielt gravide,mn du kan jo læsa om det på nett vist de står dr.[;)] eg har sitt dæ dr en plass,me kan isje husga kor eg såg dæ.lykke til[;)]
 
-Ut fram dette tror jeg at jeg trener som normalt så lenge kroppen ikke protesterer (må kjenne ekstra godt etter). Kanskje litt forsiktig med mageøvelser? Er fortsatt litt usikker på det, om det er ennå...

Når det gjelder Pilates, så inkluderer mine programmer magemusklene veldig mye, men det fins sikkert andre der de er mindre 'i fokus'...
 
Back
Topp