Trening som gravid

Juny

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Veldig glad i å trene; idrett som padel og tennis og stå på snowboard. Liker også å løfte litt vekter på treningssenter i løpet av uken, samt løpeturer i skogen. Hva gjør dere og hvor går deres grense? Jeg er usikker på om jeg skal bare kjøre på som før, eller om jeg skal moderere meg. Anbefalninger på nettet peker jo alle veier!
 
Veldig glad i å trene; idrett som padel og tennis og stå på snowboard. Liker også å løfte litt vekter på treningssenter i løpet av uken, samt løpeturer i skogen. Hva gjør dere og hvor går deres grense? Jeg er usikker på om jeg skal bare kjøre på som før, eller om jeg skal moderere meg. Anbefalninger på nettet peker jo alle veier!
Følger en PT på Instagram, og hun har sagt at om det gjør vondt; ikke gjør det, ellers kan en fortsette som før, med mindre man har noen skader/andre ting som tilsier at en ikke bør trene. :Heartred
 
Anbefalingen er vel å fortsette noenlunde som før, men så klart lytte til kroppen underveis. Og etter hvert unngå kontaktsport, ballsport og lignende som kan forårsake skade/støt. Selv driver jeg mest med kondisjonstrening og kommer til å fortsette med det omtrent som før.
 
Noen som vet hvor lenge det er innafor å sykle? Har tenkt kanskje til 3 mnd, men da begynner vel livmor å komme litt opp i risikosonen om det skulle skje noe..
 
Back
Topp