trening - risk før prematur fødsel igjen?

Bruker27sa

Andre møte med forumet
Hei!
jeg fødte min sønn prematurt pga for tidlig vannavgang (uke 28) nå prøver vi før baby nr 2 och er redd før samme utfall..
Har førstått att ingen kan si om det blir prematurt igen, men det jeg lurer på er om jeg kan fortsette trene når jeg blir gravid, er det større risiko før prematur fødsel om jeg trener, jeg mener tidlig i svangerskapet og?
Treningen min består av løping , dans og styrketrening.

Takk for svar!

Hei!
Nei det er ikke for risikofyllt å svare på ditt spørsmål, men vi får sjelden anledning til å svare på alle spørsmål ;)
Det er sånn at vi har en gitt tid vi har avsatt til dette, så der vil alltid være noen som ikke får svar, dessverre! :smiley-ashamed005

Men, til spørsmålet ditt!
Når det gjelder prematur vannavgang i uke 28.
Hvis du ikke har fått påvist noen grunn for vannavgangen, så vil vi ikke vite hvorfor det skjedde akkurat med deg! Da er det heller ikke så lett å vite om du kan forebygge det i neste svangerskap.
Vanligvis ville jeg ha tenkt at et normalt svangerskap tåler normal trening.
Dvs at du skulle kunne trene tidlig i svangerskapet.
Jeg ville kanskje tatt litt hensyn likevel, ikke for mye hopping og "støt" nedover. :smiley-bounce013
Du kan faktisk i neste svangerskap gå til termin - men det kan selvsagt ingen garantere deg!

Så lett trening burde du kunne gjøre, iallefall hvis du ikke i tillegg har fått beskjed om at du bør ta det rolig i neste svangerskap, av en eller annen grunn!

Håper det var svar på spørsmålet ditt!

Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe :greet025

Back
Topp