Trening og varme

Behappybee

Betatt av forumet
Februarhjertene2017
Åhh, Google er min beste venn og verste fiende... Jeg er veldig glad i å trene, spesielt å jogge. Jeg har lest at trening som man er vant med kan man fortsette med så lenge det ikke for ubehag. Så da har jeg selvsagt jogget i varmen også leser jeg at trening i varmen, spesielt i første trimester kan gi misdannelser på fosteret... Nå er jeg sikker på at jeg allerede har ødelagt fosteret.
Treningen har vært i varmen, og jeg har tilpasset tempo og slikt etter hva jeg makter i varmen og jeg har stoppet opp og tatt pauser underveis. Øktene har ikke vært på lengre enn 45 minutter. Noen som vet mer om dette enn meg (og Google)

Glemte å få med at jeg er på ferie i syden

Last edited:
Takk for det... Jeg er blitt mye sprekere med årene, var absolutt ikke det i første svangerskapet ;) men så var det denne overopphetningen av fosteret da

Så lenge du ikke blir overopphetet, så gjør det ikke noe om det er varmt eller om du er/blir varm. Jeg tror nok du hadde visst om du hadde blitt overopphetet og jeg tror du klarer å stoppe før du kommer så langt og at du drikker mye vann! Jeg er stinn av beundring!!!

Kanskje der jeg misforstår da... Jeg tenker overopphetet er å bli varm og svett? Men det ville jeg jo blitt hjemme også, men da uten den intense varmen rundt meg i tillegg

Nå googlet jeg overopphetningen og da er symptomene svimmelhet, hodepine og muskelkramper bla. Jeg har ikke opplevd det, så da roer jeg meg litt ned.

Herrefred, gravid for 3. Gang og likevel så usikker. Takk for dere som svarer og hjelper meg til å sortere tankene mine. Jeg kommer nok snart igjen med et nytt spørsmål ;)

bare lytt til kroppen... om du føler deg ikke i form under treningen så avbryter du treningen og rehydrerer deg.

Back
Topp